חיפוש

עבירות צווארון לבן – עבריינים מסוג אחר

המושג עבריינות מתקשר באופן אוטומטי לעבירות כמו רצח, גניבה, שוד או תקיפות מיניות, אבל יש מגזר שלם של עבריינים שאין אליהם התייחסות בעבירות אלו. העבריינים הללו יכולים לשבת מאחורי מקלדת, להיות הפקידים בבנק שמקבלים א פניכם או אנשי היי טק שעובדים עד השעות הקטנות של הלילה. למרות המשכורות והמעמד המכובד הם מחליטים לבצע עבירה כמו גניבה מהמעסיק, לקיחת כסף אל הכיס, קבלת שוחד או הרצת מניות. כל אלו הן עבירות על החוק במלוא מובן המילה, אך המבצעים שלהן הם עבריינים בעלי מעמד חברתי ותעסוקתי מכובד. הכירו את הנושא של עבירות צווארון לבן שניתן לפגוש כמעט בכל פינה.

עבירות צווארון לבן – הנימוקים והסיבות

לכאורה, למבצעים של עבירות מסוג זה ישנה עבודה מכובדת, הכנסה משמעותית ומעמד בחברה, אז אם זה המצב – מדוע בכלל לבצע את העבירות הללו ולהסתבך?

ריגוש

קצת עצוב להגיד, אבל אנשים מחפשים ריגושים בחיים. יש כאלו הנהנים מסקי, אחרים אוהבים לצאת למסיבות ויש את המסתכנים שחייבים ספורט אקסטרים כדי להרגיש את הריגוש בחייהם. מעל כל אלו מככבים עברייני צווארון לבן שפשוט נהנים מהריגוש בגניבה במקום העבודה או לרמות את הבוס. בדרך כזו הם מצליחים להכניס את הריגוש שחסר ישירות לוורידים, אך באותו הזמן מבצעים עבירות שאם ייתפסו בגינן, הם יישלחו ישירות לבית הסוהר הקרוב למקום מגוריהם.

תאוות בצע

הכסף תמיד היה גורם משמעותי בעולם הפשיעה ועבירות צווארון לבן לא יוצאות דופן. גם אם מדובר על עבריין שמרוויח משכורת מכובדת ושלא חסר לו כלום בחייו, הוא תמיד ישמח לעוד קצת כסף בחשבון. מבחינתו, זוהי סיבה מספיק טובה לקחת את הסיכון ולעבור על החוק, אחד הסיבות למה יש כל כך הרבה עבירות שוד בעולם.

נקמה במעביד

כמה אנשים קמים בבוקר ואומרים לעצמם עד כמה הם היו מעוניינים להחזיר למעביד על כל המרורים שהוא מאכיל אותם?! אז אומנם רבים הם כאלו, אבל רק חלקם המזערי לוקח את התכנון הזה צעד אחד קדימה ומתחיל לגנוב או למכור מידע סודי מתוך החברה. הסיבה לכך היא שדברים אלו אסורים על פי החוק ועבירות כאלו יכולות להסתיים במאסר, אז איזו נקמה שווה לשבת בשבילה זמן בבית הסוהר?

חיסכון עתידי

כולם יודעים שחיסכון לעתיד הוא דבר חשוב. מנסים לחסוך לעתיד הילדים, למכונית חדשה, לתשלום התואר ולכל צורך נוסף שיכול להגיע בעתיד. גם בעלי משכורות מכובדות מכירים את הצורך לחסוך ליום צרה ושמים בצד סכומים ממשכורתם כדי להתנהל נכון כלכלית. אך מה עושה מי שלא מעוניין להוציא ממשכורתו עבור חיסכון? יוציא מהכיס של המעביד באופן בלתי חוקי. כך הוא לא צריך לחסוך כספים מן המשכורת שלו, יכול להמשיך לחיות כפי שהוא רוצה ועדיין לחסוך. הפרט הקטן שצריך לזכור הוא שהחיסכון בדרך זו אינו חוקי ויכול להסתיים בכלא.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
החזר כספי
פיננסים
כמה כסף ביטוח ביטול טיסה יכול לחסוך לי

אחד המצבים הפחות נעימים הוא מצב שבו היציאה לחו"ל מבוטלת, מכל סיבה שהיא. בדרך כלל מדובר בחופשה אישית או משפחתית או בטיול לחו"ל שתוכננו כבר לפני זמן רב מצד אחד,

מספר הבית
לבית ולגינה
איפה ניתן לרכוש שלטים לבית פרטי?

כל בית פרטי זקוק לשלט שמשמש גם למטרות פרקטיות וגם לצרכים דקורטיביים. אבל איפה מוצאים שלטים כאלה ומה ההבדל בין הדגמים? הנה כל הפרטים. בעלי בתים פרטיים מגלים מהר מאוד

שליחויות משפטיות
כללי
שליחויות משפטיות

המושג משלוחים מתייחס למגוון נרחב של סוגי משלוחים שונים החל ממשלוחי מזון ממסעדות, משלוחי סחורה חדשה שנרכשה מחנויות או הוזמנה מחו"ל, משלוחים של חפצים שונים דחופים שצריכים להגיע במהירות ממקום

פתח בדלת
בעלי מקצוע
מה לעשות אם נתקעתם מחוץ לבית

אין הרבה דברים שעלולים להיות מרגיזים כמו לעמוד מול דלת הבית שלכם ולהבין שאתם לא יכולים להיכנס. יכולות להיות אינספור שבגללן אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיטואציה הזאת, ונשאלת השאלה