חיפוש

איזו תאונה נחשבת כתאונת עבודה ומה המעסיק צריך לעשות

אנשים רבים אינם מודעים להגדרות המדויקות של תאונות עבודה. הם אינם יודעים שגם אם עברו תאונה בדרך לעבודה או בדרך חזרה הביתה מהעבודה, זו גם יכולה להיחשב תאונת עבודה. חשוב להעמיק ולהבין בדיוק מה ההגדרות, מכיוון שיכול להיות שגם אתם עברתם בעבר תאונת עבודה, ועוד לא מאוחר מדי לתבוע פיצויים. ועוד שאלה – מה המעסיק צריך לעשות במקרה של תאונת עבודה?

 

חשובה גם הדרך

כאשר מדברים על תאונות עבודה, חשוב להבין כי כי גם תאונות שקורות בדרך אל העבודה מהמקום בו העובד לן או גר, בדרך חזרה למקום בו העובד גר או לן ובדרך ממקום עבודה אחד למקום עבודה אחר, גם הן נחשבות לתאונות עבודה וניתן לקבל פיצויים ותמלוגי נפגעי עבודה בעקבות המקרה. עבור עובד שכיר, גם הדרך אל מקום ההפסקה או בדרך חזרה ממנה, יכולה להיחשב כתאונת עבודה במידה וקרה משהו.

 

תקיפות מיניות

עוד דבר שחשוב מאוד להכיר הוא שגם תקיפות מיניות, במידה וגרמו לנזק נפשי או גופני, נחשבות כפגיעות עבודה וניתן לתבועה בעבורם טיפול רפואי במידה ויש צורך בכך. גם תקיפות אלימות ופיזיות במקום העבודה נחשבות לתאונות עבודה.

 

שימו לב לנעשה סביבכם

גם במקרה שמישהו מעבודתכם פגע בכם עם חפץ שקשור למקום העבודה, הפגיעה נחשבת לתאונת עבודה אך ורק במידה ולנפגע לא היה חלק בפגיעה שלו.

 

תאונות דרכים

כפי שהזכרנו למעלה, גם בדרך הנסיעה אל העבודה ובדרך חזרה ממנה, תאונות שקרו לעובד יחשבו לתאונות עבודה, גם אם סטה מדרכו לעבודה כדי להתפלל במקום עם מניין או כדי ללוות את ילדו בדרך חזרה מהמוסד החינוכי בו לומד חזרה הביתה (ילד עד גיל 10 או בעל מוגבלות שחייו בליווי מבוגר). אך במידה וסטה העובד ממסלול הנסיעה לעבודתו בגלל סיבה אחרת ואירעה תאונה, זו לא נחשבת כתאונת עבודה.

 

ועד עובדים

עוד מקרה בו תאונה נחשב לתאונת עבודה הוא כאשר העובד חבר בוועד העובדים ונפגע בעקבות מילוי תפקידו, בדרך אליו או בחזרה ממנו. למשל, עובד שיצא מישיבה של ועד העובדים, נפל במדרגות ושבר את רגלו – מוכר כנפגע בתאונת עבודה.

 

מה המעסיק שלכם צריך לעשות?

במידה ונפגעתם בתאונת עבודה, אתם לא לבד במערכה וגם למעסיק שלכם יש חובות בזמן האירוע. קודם כל, לאחר התאונה, יש לדווח באופן מיידי למעסיק שלכם. לאחר שדיווחתם הוא ימלא בעבורכם טופס 250 שאותו יש להציג לפני שמקבלים שירות וטיפול רפואי, על מנת שיהיה ברור גם לגורמי הרפואה שמדובר בתאונת עבודה.

מעבר לכך, במידה והתאונה נגרמה בעקבות רשלנות של המעסיק ואי הקפדה שלו על נהלי הביטחות בהם הוא מחוייב, תוכלו לתבוע אותו עד שבע שנים לאחר התאונה ולדרוש גם ממנו פיצויים.

חוֹק

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תיירות
הווילה של החוף הסודי בתאילנד

תאילנד היא היעד האולטימטיבי לחופשה עבור אנשים רבים מרחבי העולם אשר חולקים רעיון משותף עבור הנופש המושלם לאחד כזה הכולל חופים קסומים עם עצי קוקוס גבוהים, בריזה מלטפת, שייק פירות

סדנה משפחתית ראשית
אטרקציות
הכול על סדנת שוקולד משפחתית

המשפחה שלכם זקוקה לזמן איכות? רוצים לחגוג אירוע מיוחד ביחד ולעשות זאת בדרך אחרת ושונה? אם כך, כמובן שאפשר להבין אתכם. הבילוי הרגיל של סרט ומסעדה עם הילדים אומנם יכול

שוחד ראשית
משפט וחוק
שוחד- דוגמאות ופסקי דין

עבירת השוחד נחשבת לאחת מהעבירות החמורות הכלולות תחת עבירות המרמה וההונאה. עבירת השוחד נתפסת כפעולה המשחיתה את החברה ואת המדינה, ומשכך המחוקק עשה מאמצים רבים לצמצום ומיגור תופעת מתן וקבלת