חיפוש

אי החזקת רישיון נהיגה – החובה, ההשלכות והעדכונים לחוק.

נסיעה ללא רישיון נהיגה לרוב תסתכם במתן קנס על סך 100₪.

שינוי בתקנה, המאפשר החזקה של תעודת זהות בלבד, יכול להוביל לחיסכון לנהגים ולרשויות החוק יחד.

את המידע המלא בעניין תמצאו במאמר שלפניכם.

בהתאם לתקנה 9 לתקנות התעבורה, אדם הנוהג ברכב מחוייב בעת הנהיגה בהחזקת אמצעי זיהוי כדוגמת רישיון נהיגה, תעודת ביטוח ורישיון רכב תקפים. נהיגה בלי החזקה של כל אלו, או החזקה של רישיון אחד או יותר שאינם תקפים, מהווה עבירה על החוק ועלולה להוביל למספר השלכות.

 

אכיפת החוק

במידה והנהג נדרש לכך, עליו להציג רישיון או תעודה מתאימים, בפני כל שוטר הנושא עימו תעודה מזהה. במידה ולא היה בידיו את אחת התעודות הללו, על הנהג לגשת לתחנת המשטרה הקרובה בזמן שקבע לו השוטר, זאת על מנת להציג את המסמכים שם בהקדם. נסיעה ללא החזקה של רישיונות מתאימים, עלול להוביל להטלת קנס על סך 100₪. בנוסף לכך, במידה והנהג לא יתייצב על מנת להציג את תעודותיו התקפות, ההשלכות על כך עלולות להיות חמורות יותר, ויכולות להגיע עד דרישה להתייצבות בבית המשפט.

 

ביטול חובת החזקת רישיון נהיגה ורכב בעת הנסיעה

עם הזמן, בעקבות החיבור של מערכת המשטרה אל מאגר משרד התחבורה, הובן כי החובה על החזקת רישיון נהיגה תקף בעת הנהיגה, וכן אכיפתה באמצעות מתן קנס, כרוכים בבירוקרטיה מיותרת הן לרשויות החוק והן לציבור הנהגים. הרי כעת, בעזרת הטכנולוגיה החדשה והמסופונים,  שוטר יכול לבדוק בזמן אמת את כל המידע הדרוש לו בעזרת תעודת הזהות של הנהג.
לכן בחודש יוני 2018 החובה על החזקת רישיון נהיגה תקף הוסרה מעל נהגים ברכבים פרטיים השוקלים עד 3.5 טון. שנה לאחר מכן, ביוני 2019, הוסרה החובה בנוסף מעל לנהגי משאיות ואוטובוסים.

 

חשיבות ההתייעצות עם עורך דין תעבורה

כמו במקרים רבים בתחום דיני התעבורה, גם במקרים של נסיעה ללא החזקת רישיון (בעבר) או תעודת זהות (בהווה) , ההתייעצות עם  עורך דין תעבורה  מאוד נצרכת. עורך הדין יכול לספק מידע נוסף, לעשות לנו סדר בעניין, וכן להתאים את הטיפול למקרה הספציפי שבו נתקלתם. אל תהססו לפנות למשרדינו על מנת לקבל ייעוץ וסיוע בעניין זה ואחרים.

לבסוף, חשוב לציין מספר דברים. אמנם החובה על החזקת רישיון נהיגה תקף הוסרה, אך עדיין החובה על החזקת ביטוח רכב נשארה. זאת משום שלרוב, ביטוח רכב מתבצע דרך חברות וסוכני ביטוח פרטיים. למשטרת ישראל אין גישה למאגרים אלו, ומתוך כך אין לה יכולת לבצע סנכרון בזמן אמת עם נתוני הביטוח. לכן, חשוב מאדו לשים לב כי בתחילת כל נסיעה מצויים ברכב הן תעודת הזהות של הנהג, והן תעודת ביטוח בתוקף.

נסיעה נעימה ובטוחה!

 

איש משפט

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מתנה לבת ראשית
כללי
הפתיעו במתנה מקורית ליולדת הטרייה

החברה הכי טובה ילדה? מזל טוב! מעוניינת להפתיע אותה במתנה מקורית ומיוחדת, כזו שהיא לא תשכח לעולם? סולי מתנות מציעה מבחר של מתנות מקוריות ומיוחדות עבור האימא החדשה. קנייה של

עץ מלא
לבית ולגינה
חצר בסגנון כפרי

בין אם אתם גרים בבית פרטי בעיר, בווילה בקיבוץ או בחווה חקלאית במושב, חצר בסגנון כפרי יכולה להתאים לכם בדיוק, ולהפוך את הבית שלכם ועוד יותר יפה ומיוחד. עכשיו אתם