חיפוש

ביטוח אופנוע – כל המידע

ביטוח לאופנוע הוא אחת הסוגיות הפופולאריות לדיון, וברוב המקרים – הטוענים נגד רכיבה על אופנוע ישתמשו בעניין הביטוח מיד אחרי שיזכירו את הסיכון הגבוה שברכיבה.

האם יש אמת בדבר? האם באמת ביטוח לאופנוע הוא כה יקר, ובכלל – אילו סוגי ביטוחים קיימים בישראל?

כל המידע על ביטוח לאופנוע – במאמר הבא.

 

זה באמת כזה יקר?

חיפשנו מישהו עם מספיק ניסיון, כדי להבין ממנו מה קורה בתחום הביטוחים לאופנועים. מצאנו כמה מביני עניין בחנות Matalon Cycle המוכרת, והם עזרו לנו לעשות מעט סדר בבלגאן.
באופנועי מטלון הסבירו לנו, שמחירי הביטוח עבור אופנועים כבדים – אכן עשויים להיות גבוהים במיוחד, אך אין הדבר נכון עבור כל סוגי האופנועים. בישראל ישנן מדרגות מחירי ביטוח, והן נקבעות ע"פ נפח וכוח המנוע.

דירוג מחירי ביטוח לאופנועים בישראל

ככל שנעלה בנפח המנוע ובכוחות הסוס של האופנוע – כך מחיר הביטוח צפוי להיות יקר יותר.
למשל, ביטוח לאופנוע בנפח 125 סמ"ק הוא זול יותר מאשר ביטוח לאופנוע שמעל נפח זה, וההפרש יכול להיות בין 1000 ל- 2000 שקלים בשנה! במדרגת הרישיון הגבוהה ביותר, המכונה גם "בלתי מוגבל" – המחירים מפסיקים לעלות ונשארים בסכום מסוים, שהוא אכן גבוה לכל הדעות.

 

סוגי הביטוחים לאופנוע

יש מספר סוגים של ביטוחי אופנועים בישראל, ועל כל רוכב להכיר אותם היטב.

 

ביטוח חובה –

ביטוח החובה מבטח אותנו נגד נזקי גוף בעת תרחיש של תאונה, וכשמו כן הוא – כל נהג בישראל מחויב לרכוש אותו. אי רכישת ביטוח חובה היא עבירה פלילית לכל דבר, ותוצאותיה – שלילת רישיון במקום.

 

ביטוח צד ג' –

ביטוח צד ג' הוא בגדר רשות בלבד, והוא מבטח את הצד השלישי בתאונה כנגד נזקים שנגרמו לו. ביטוח צד ג' הוא לרוב זול יחסית, ורוב רוכבי האופנועים מוסיפים אותו לביטוח החובה.

 

ביטוח מקיף –

השימוש בביטוח מקיף הוא פחות נפוץ, אך הוא בהחלט נמצא בשימוש אצל חלק מהרוכבים. הביטוח הזה מבטח את האופנוע מכל נזק אפשרי, בין אם מדובר בנזקי טבע, גניבה, תאונה וכו'. כשיש לנו ביטוח מקיף – גם הצד השלישי בתאונה מכוסה, ולכן אין צורך ברכישת ביטוח צד ג' בנוסף.

 

מה ישפיע על מחיר הביטוח שלנו?

חברות הביטוח מתמחרות את הפוליסות בהתאם ללקוח, ולכן – ניתן לומר שיש שני פרמטרים עיקריים פרט לגודל האופנוע, המשפיעים על המחיר:

 

מספר שנות הרישוי

חברות הביטוח מסיקות, שככל שאנו רוכבים זמן רב יותר – יש לנו ניסיון רב יותר. ככל שיש באמתחתנו יותר שנות רישוי – כך הצעת המחיר שנקבל תהיה אטרקטיבית יותר.

 

כמות התאונות בשנים האחרונות

באמצעות חישוב של כמות התאונות המדווחות שקיימות עבור הרוכב – חברות הביטוח מנסות לצפות את הסיכון לתאונה נוספת. לכן, ככל שדווחו עבור הרוכב יותר תאונות, כך הצעת המחיר לביטוח תהיה גבוהה יותר עבורו.

 

יד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עשה ואל תעשה באתרי הכרויות
כללי
עשה ואל תעשה באתרי הכרויות

אתרי הכרויות יכולים להיות כלי מדויק ויעיל במיוחד למציאת בני זוג (מזדמנים או קבועים), אבל חשוב לדעת איך להשתמש בהם בצורה נכונה. כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם, ריכזנו כמה

צוות
כללי
כמה כסף מגיע לכם על מילואים

לאחר השחרור מהצבא חיילים רבים מוצאים את עצמם נקראים לשירות מילואים מדי שנה, חלק שמח לקחת הפסקה קצרה משגרת חייהם ואחרים קצת פחות שמחים לחזור למדים. ללא קשר למידת השמחה

חלק בגוף האדם
כללי
רשלנות רפואית בניתוח קיצור קיבה

"ניתוח קיצור קיבה" או בשמו המקצועי יותר, "ניתוח הצרת קיבה" נותן מענה למטופלים הסובלים מהשמנת יתר. כמו בכל ניתוח, קיים סיכוי כי הרופא יתרשל. מאמר זה יעזור לקורא להבין מהי