חיפוש

איך כדאי לטפל בבעיית חרדה חברתית

חרדות חברתיות עשויות להישמע כהפרעה שאינה נוראית, אבל בפועל, היא מהווה קושי איום ונורא על המתמודדים איתה. חשים באי-נוחו מתמדת, אולי אפילו רעידות וקושי לדבר כשאתם נמצאים סביב אנשים? בואו נבין מהו הטיפול המועדף בימינו עבור חרדה חברתית.

אין ספק, חרדה חברתית יכולה ממש לשתק אנשים. בעוד שחלק מההפרעות הן מולדות, חרדות חברתיות מתפתחות עם השנים והן לעולם אינן מולדות. הכרתם פעם תינוק בן 3 חודשים עם חרדה חברתית? לא. מה כן הכרנו, כולנו? ילדים קטנים עם חרדות חברתיות וגם אנשים מבוגרים הסובלים מחרדה חברתית. אז כיצד מטפלים בחרדות האלו?

 

חרדות חברתיות לא צריכות לשתק את חיי החברה שלכם

חרדה חברתית מתבטאת בדרך כלל בתחושה מאוד עמוקה של אי-נוחות בסביבת אנשים. בעוד שלפעמים אנשים יכולים ממש לרעוד ולא להיות מסוגלים לדבר בחברת אנשים אחרים, יש גם אנשים שהחרדה החברתית שלהם היא כל כך חמורה, עד שהיא כבר גובלת בהפרעה הנקראת אגרופוביה (הפחד ממקומות הומי אדם, לעיתים גם פחד ממקומות מבודדים).

באופן כללי, לעולם לא ממהרים לאבחן אגרופוביה אצל אדם, מאחר וזוהי הפרעה שאינה נפוצה כמו חרדות חברתיות. בשורה התחתונה, הטיפול בחרדות חברתיות הוא בעיקר קוגניטיבי ומעשי. וכשאנחנו אומרים "מעשי", אנחנו מתכוונים לכך שהטיפול נקרא ביהביוריסטי. אז מה הכי מומלץ עבור אבחון וטיפול בהפרעת חרדה חברתית למבוגרים בימינו?

 

טיפולים בחרדה חברתית: מה הכי מומלץ?

הטיפול הקוגניטיבי-ביהביוריסטי גורס כי ברוב המקרים, אנשים מסוגלים לעבור תהליכים משמעותיים בעזרת ההבנה הפשוטה ש"אין ממה לחשוש". במילים פשוטות יותר, חושפים את האדם לאט-לאט למושא חרדתו, בין אם זהו פחד גבהים או פחד חברתי.

אם מדברים על חרדה חברתית, אז בפעם הראשונה מפגישים את האדם החרד עם 2 אנשים, בפעם הבאה עם 3, בפעם אחר כך עם 4 וכך הלאה. עם הזמן, האדם יראה שהסיבות לחששותיו היו פחות מוצדקות. חשוב להבין כי במקרים מסוימים, אנשים נושאים עמם חרדות שמקורן בכלל בילדות. ומה זה אומר? במילים פשוטות, זה אומר שהטראומות שספגתם בילדות כבר לא בהכרח רלוונטיות בחייכם הבוגרים. מה נעשה? מכוני דרור מקצועיים ידעו כיצד להציף את טראומת הילדות בסביבה מפוקחת ומבוקרת, כך שיהיה ניתן להתמודד עם מה שיצוף.

 

הטיפולים הכי מומלצים בחרדות חברתיות

כשמדברים על חרדות חברתיות, למעשה מדברים על תהליך שעשוי לארך מספר חודשים, עד לפעמים מספר שנים. בכל מקרה, בין אם אתם מתמודדים עם חרדה חברתית או חרדה מסוג אחר, חשוב לזכור שהטיפולים עשויים לקחת זמן-מה.

רוצים לקצר את התהליך? יהיה כדאי לאתר את המכון הכי מומלץ עבור אבחון וגם טיפול הולם. אמנם לא תצאו אנשים חדשים מהמכון לאחר יום אבחון ויום טיפול, אבל בהחלט תקרבו את עצמכם צעד נוסף לקראת שיפור העצמי שלכם.

איש מבקש עזרה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נעלי תינוקות
כללי
כיצד מודדים מידה לנעלי טרום הליכה?

מהרגע שהתינוק/ת שלנו מגיעים לעולם, אנחנו כל כולנו שם, איתם, מלווים אותם בכל צעד ובכל זמן נתון. החיוך הראשון, קול הצחוק הראשון, פעם ראשונה של זחילתם, פעם ראשונה שהם נעמדים

מפתחות
פיננסים
מה זה מסלול אירו למשכנתא?

מושג המשכנתא הוא מושג שלא זר כמעט לאף אחד מאיתנו. כמעט כל מי שהגיע למעמד שבו הוא מעוניין לרכוש דירה ולהשאיר לעצמו, אחרי שנים רבות של החזרי כספים, גם נכס

הסכם גירושין
עריכת דין
לאט ובזהירות: הכל על עריכת הסכם גירושין

גירושין תמיד מהווים הליך טעון רגשית אשר דורש שיקול דעת ותכנון מדוקדק כדי שלא לייצר קשיים נוספים. אחד ההיבטים המכריעים בהליכי גירושין הוא עריכת הסכם גירושין. ככלל, ישנה חשיבות עליונה

עבודה
תיירות
חופשה או עבודה – אפשר ביחד

יותר ויותר עובדים מתקשים לעזוב את עבודתם בכדי לקחת חופשה, ובעקבות כך חווים עומס ולחץ שמצטברים ונערמים לכדי תשישות ותחושת מעמסה נפשית ורגשית. גם אלה שמצליחים לקבל החלטה להתנתק מעומס