חיפוש

האם כדאי להגיש בקשות להחזרי מס בגין השקעות בשוק ההון?

מתלבטים אם להגיש בקשה להחזרי מס? נמנעים מלהוציא כסף עבור רואה חשבון? הגשת בקשה להחזר מס יכולה לתת לכם הרבה, לא השתכנעתם? המשיכו לקרוא.

 מתוך ההכנסות והשכר החודשי שלכם יורד חלק מהכסף למס הכנסה לפי מדרגות שכר או נקודות זכות בהתאם לכל מיני תנאים ומאפיינים. מתוך הבנה כי לפעמים יורד יותר מדי ולפעמים מעט מדי, רשות המיסים מאפשרת להגיש בקשות להחזר מס בגין כל מיני מצבים ובאם אכן תעמדו בתנאים שמציבה, תוכלו לקבל חלק מהכסף שלכם בחזרה. הנה כמה דוגמאות למצבים בהם ניתן לבקש החזר מס מרשות המיסים.

  1. החזר מס בגין תרומה
  2. החזר מס בגין השקעות בשוק ההון
  3. החזר מס בגין הפסקת עבודה באמצע השנה
  4. החזר מס בגין הולדת ילדים באמצע השנה

 

מס רווחי הון

למרות שאתם משקיעים את הכסף העודף שלכם ומרוויחים כסף ישירות לקופה שלכם, מבלי שעבדתם לצורך העניין, המדינה עדיין לוקחת מס על ההכנסה הזאת, והוא בשווי של 25 אחוזים מהרווח שעשיתם ממכירת המניה. כלומר, באם תמכרו מניה בהפסד ביחס לכמה שקניתם אותה, לא תצטרכו לשלם בעבור הכסף שיכנס אליכם מס רווח הון.

 

הפסד ורווח מכליל את כל המניות שלכם

כאשר מדברים על רווח הון, ההסתכלות היא פר מניה, אך בפועל ההכנסות וההפסדים שלכם הם בעצם הסכום הכולל של כל המניות שלכם, בין אם הם הרוויחו או הפסידו. לדוגמא – באם הרווחתם ממכירת מניה אחת 5,000 שקלים, אך הפסדתם ממכירת מניה אחרת 5,000 שקלים, בפועל לא הרווחתם כלום, אך יצאתם מופסדים כי שילמתם על הרווח מס רווח הון.

 

בקשת החזר מס

מתוך הבנה כי לא ניתן להסתכל רק על מניה אחת כאשר מודדים את ההפסד או הרווח שלה, אתם רשאים להגיש בקשת החזרי מס למשקיעים אשר מוכיחה כי בטוטאל לא הרווחתם כמו שנראה כשמסתכלים רק על מניה אחת ובהתאם מגיעים לכם חלק מהמיסים שהרווחתם בחזרה.

 

הילחמו על מה ששייך לכם!

כאשר ניגשים לשאלה האם כדאי להגיש אתה בקשה או דווקא לזנוח את התהליך חשוב להבין כי אתם לא חייבים להתמודד עם כל הבירוקרטיה לבד וכי יש המון אנשי מקצוע אשר ישמחו לסייע לכם וגם מבינים ומקצועיים בתחום. נוסף על כך, אתם באמת יכולים לקבל כסף בחזרה ולהפוך את הרווח שעשיתם בשוק ההון ליותר גדול ממה שהוא היה לפני קבלת ההחזר.

 

לסיכום

מס רווח הון אמנם יורד לכם על כל רווח ממכירת מניה שתעשו, אך באם הפסדתם ממניה אחרת, אתם בהחלט זכאים לקבל חלק מהמס הזה בחזרה. כל זאת רק בתנאי שתגישו בקשה לרשות המיסים שמבקשת שכך יקרה. למרות שנראה כי זה הליך מסובך, וכי לעיתים תצטרכו להוציא עוד כסף על מנת לשלם לרואה חשבון, כאשר מדובר ברווחים העולים על התשלום לרואה חשבון כדאי מאוד להגיש את הבקשה ובעזרתה לקבל בחזרה חלק מהכסף שלכם.

החרי מס בישראל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בריאות
מה חשוב לפני שלוקחים אורטופד מומחה ברכיים?

כאבי ברכיים הם כאבי שכיחים מאוד עבור רוב האוכלוסייה, והם חוצים מגזרים וגילאים כך שמדובר בבעיה נפוצה ביותר. מה חשוב לדעת לגבי כאבי ברכיים עוד לפני שלוקחים אורטופד מומחה ברכיים?

דוח שנתי לעצמאים - מורה נבוכים
פיננסים
דוח שנתי לעצמאים – מורה נבוכים

כל עצמאי צריך להכיר את הדוח השנתי – זהו אותו דוח שהוא צריך להגיש אל מס הכנסה לאחר תום שנת המס. בישראל, שנת מס עובדת בצורה קלנדרית לפי לוח השנה

חתן וכלה
אופנה
חליפה לנושא הטבעת: 3 כללים פשוטים

מהרגע הראשון שבו האחיין המתוק שלכם נולד ידעתם שברגע שתתחתנו ביום מן הימים הוא יהיה נושא הטבעת שלכם. גם האחיינית שלכם שכבר הפכה גדולה יותר עם השנים נכללת בדיל הזה,