חיפוש

אילו סוגי בקשות להחזרי מס ניתן להגיש און ליין?

החזרי מס נועדו להשיב לאזרח סכומי כסף שנגבו ממנו שלא לפי חוק על ידי רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי. לעיתים מגיע לאזרח החזרי מס בשווי של אלפי שקלים מבלי שהם אפילו יודעים זאת. כיצד ניתן להגיש בקשה להחזרי מס, והאם ניתן לעשות זאת און ליין?

 

החזרי מס

הצורך להחזרי מס עלה כשהבינה המדינה שלעיתים היא גובה כספים מאזרחים שלא לצורך ולא לפי החוק, לכן פתחה בפניהם את האפשרות להגיש בקשה להחזרת כספים אלו לפי שנות מס. כאשר עוברות יותר משש שנים נסגרת בפני האזרח ההזדמנות לקבל כספים אלו בחזרה. על כן, אסור להיות שאננים. יש לבדוק עוד היום אם מגיע לכם החזר מס.

 

סוגי החזרי המס

כמעט כל קבוצת אוכלוסייה יכולה להיות זכאית להחזרי מס, ניתן לחלק קבוצות אלה לשלוש –

החזרי מס לעצמאים – עצמאים אשר מקבלים שכרם ממספר מקומות שנים בכל שנה מגישים טופס שנקרא טופס 135, דוח שנתי ותיאום מס אשר מאפשר לרשות המיסים להיחשף לכל המידע הרלוונטי לאותו עצמאי בשנת המס ולגבות ממנו את גבוה המס שנדרש ממנו לפי חוק.

החזרי מס לשכירים – שכירים אשר הליך המיסוי שלהם מתבצע על ידי המעסיקים לרוב לא מתעסקים כלל בהליך גביית המס, ופעמים רבות נוצרים פערים בין הסכום אותו הם אמורים לשלם לסכום שבסופו של דבר שילמו. טעות זו קורת לרוב משינויים בקבלת השכר של אותו אדם באופן חודשי, כאשר הליך המיסוי מתבצע בצורה שנתית. כלומר, יכולים להיות שינויים בגובה המס שעליכם לשלם מבלי שרשות המיסים תהיה מודעת לכך ותגבה מכם סכום מיסים גבוה יותר מהנדרש.

החזרי מס למקרים ספציפיים – תמיד יש את היוצא מן הכלל. המדינה נוהגת להעניק הנחות במס לקבוצות אוכלוסייה מסוימות בהתאם לצרכיה ולנושאים אותה היא מעודדת. לדוגמא, לתושביה הפריפריה ולעולים חדשים אמורה להיות הנחה במיסוי.

 

אלו מהבקשות ניתן להגיש און ליין?

באתר של רשות המיסים קיימת האפשרות להגיש בקשה להחזרי מס, לא משהו לאיזו קבוצה אתם משתייכים. הליך זה כלול בתחקיר ואסיפת מסמכים רבים. זהו הליך בירוקרטי מסובך ומורכב שאורך זמן רב, וקבוצות אוכלוסייה שאינן מרגישות מחויבות לעשות אותו אינן עושות אותו. לכן, מרבית השכירים אשר סומכים על מעסיקיהם בכל עניין הטיפול במיסים פעמים רבות יכולים להפסיד סכומי כסף גדולים.

 

כיצד ניתן לייעל את התהליך?

מתוך הבעיה הזו הוקמו חברות אשר מטפלות עבור השכירים בכל הנוגע להגשת הבקשה להחזרי מס, כשהתמורה לעבודה זו הוא אחוז מסוים מתוך החזרי המס המגיעים לאותו שכיר. חברות אלו נגישות ומאפשרות החזר מס און ליין ללא המאמץ הכרוך בהגשת הבקשה להחזרי מס הישר מרשות המיסים. לחברות אלו מחשבונים חינמיים לבדיקת זכאות. אל תפספסו את ההזדמנות לקבל את כספכם בחזרה, בדקו עוד היום אם מגיעים לכם החזרי מס.

החזרי מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשב נייד
כללי
תיקים מומלצים למחשב נייד

מתלבטים לגבי תיק מומלץ למחשב הנייד? באמצעות אתר קרי אונליין תוכלו לבצע רכישה של תיקים איכותיים במיוחד אשר ישרתו אתכם למשך שנים רבות. כל הפרטים – במאמר הבא. תיק למחשב

כסאות בר
רהיטים
כסאות בר עם משענת או ללא? מה יותר כדאי?

ממש ברור מאליו מדוע כסאות בר הפכו לשם דבר בקרב בעלי בתים רבים כיום. בעוד נראה, על פניו, כי זאת האופציה הכי מושלמת כיום לעיצוב הבית, עולה שאלה חשובה ושכיחה