חיפוש

האם זה חוקי לשתול ציוד הקלטה אצל מישהו?

עבודתו של חוקר פרטי היא ייחודית ומגוונת, ואנשים רבים נעזרים בשירותיו על מנת לחשוף בגידות במערכת יחסים, על מנת לאתר אנשים שנעלמו או שמסתתרים במקום מחבוא, על מנת לבצע מודיעין עסקי ועוד. מקובל לחשוב שחלק משיטות החקירה והעבודה של חוקר פרטי הוא שימוש בציוד הקלטה על מנת להאזין למושא החקירה. באילו מקרים שימוש בציוד זה יהיה מותר על פי חוק ובאילו מקרים לא?

 

באילו מקרים יהיה מותר לחוקר פרטי לבצע האזנות סתר?

האזנות סתר על פי רוב אינן מותרות לשימוש בישראל לפי החוק, אלא רק במקרים חריגים שבהם החוקר הפרטי מקבל אישור לבצע האזנות אלו מגורם מוסמך. בין המקרים שבהם ניתן לבצע האזנת סתר בצורה חוקית ניתן למנות האזנות לאנשים החשודים בביצוע עבירות פליליות, וכן במקרים בהם הצנזורה הצבאית נדרשת לבצע האזנות סתר בינלאומיות על מנת לבצע את עבודתה כהלכה.

עוד חשוב להבהיר שהקלטת שיחה שאתם מבצעים עם אדם אחר, כאשר ההקלטה מתרחשת ללא ידיעתו של אותו אדם, אינה נחשבת להאזנת סתר ולכן פעולה כזאת תהיה חוקית לחלוטין.

 

באילו מקרים חוקר פרטי לא יהיה מורשה לבצע האזנות סתר?

כאמור, האזנות סתר נחשבות במרבית המקרים לבלתי חוקיות, אלא אם החוקר הפרטי קיבל אישור מיוחד מגורם מוסמך לבצע האזנות שכאלו. חוקר פרטי שמבצע האזנות סתר בניגוד לחוק עלול לעמוד בפני שלילת הרישיון המקצועי שלו, וכמו כן כל אדם (בין אם הוא משמש כחוקר פרטי ובין אם הוא אזרח מן השורה) שנתפס בביצוע האזנות סתר ללא אישור מגורם מוסמך עובר עבירה פלילית, שדינה עד 5 שנות מאסר בפועל.

האזנות סתר אסורות באופן ספציפי לאנשי מקצוע שבינם לבין לקוחותיהם יש חיסיון סודי – כדוגמת רופאים, עורכי דין, פסיכולוגיים, עובדים סוציאליים ועוד. במידה ונדרשת האזנת סתר לאחד מבעלי מקצוע אלו, האישור שיידרש להתקבל יינתן רק במקרים חריגים במיוחד, עקב הרגישות שאופפת את בעלי המקצוע האלו ואת פרטיותם של המטופלים שלהם.

 

האם חוקר פרטי יכול לבצע את עבודתו גם ללא שימוש בציוד הקלטה?

התשובה הפשוטה לשאלה זו היא – בהחלט כן! לחוקר הפרטי יש מיומנות רבה וניסיון, כמו גם יכולת להשתמש באמצעים טכנולוגיים חדישים שנועדו למעקב, וכל זאת באופן חוקי לחלוטין וללא שימוש בהאזנות סתר כאשר אין צורך בכך או שלא התקבל אישור לעשות זאת.

במידה ודרוש לכם חוקר פרטי מקצועי ואמין, שיוכל להביא לכם את כל ההוכחות והראיות הדרושות לכם על מנת להגיע לחקר האמת, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://www.ibpi.org.il וליצור קשר עם אחד מהחוקרים הפרטיים הטובים ביותר במדינה. הפנייה לחוקר הפרטי מתבצעת בדיסקרטיות מלאה, כך שאף אחד אחר לא ידע לעולם שפניתם לחוקר הפרטי אם אינכם מעוניינים שידע.

 

ציוד של חוקר פרטי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כסאות בר
רהיטים
כסאות בר עם משענת או ללא? מה יותר כדאי?

ממש ברור מאליו מדוע כסאות בר הפכו לשם דבר בקרב בעלי בתים רבים כיום. בעוד נראה, על פניו, כי זאת האופציה הכי מושלמת כיום לעיצוב הבית, עולה שאלה חשובה ושכיחה

שוחד ראשית
משפט וחוק
שוחד- דוגמאות ופסקי דין

עבירת השוחד נחשבת לאחת מהעבירות החמורות הכלולות תחת עבירות המרמה וההונאה. עבירת השוחד נתפסת כפעולה המשחיתה את החברה ואת המדינה, ומשכך המחוקק עשה מאמצים רבים לצמצום ומיגור תופעת מתן וקבלת

נכה
בריאות
האם כדאי לכם לעשות ביטוח בריאות?

אם עד לא מזמן חשבתם שאתם צעירים ושזה ימשך לנצח, טבעי שעם הזמן אתם מתחילים להבין שלא כך הדברים. כולנו, בסופו של דבר, מזדקנים וכתוצאה מכך אנחנו גם חשופים לעוד