חיפוש

המצב בשוק ההון – האם שווה להישאר בפנים?

מאז החל נגיף הקורונה להתפשט ברחבי העולם, המשבר לא פסח גם על שוק ההון. הבורסות ברחבי העולם, וגם בישראל, הגיבו בירידה – ומשקיעים רבים מיהרו למכור את השקעותיהם. עם זאת, ייתכן שעדיף להישאר בפנים ולצלוח את המשבר.

 

שוק ההון בתקופת הקורונה

חלק מהתופעות שנגיף הקורונה הביא לחיינו הן צורך בריחוק חברתי. עסקים רבים העבירו את פעילותם לעבודה מרחוק והעובדים נדרשו לעבוד מבתיהם, אך חברות רבות לא צלחו את המעבר – ונאלצו לפטר את עובדיהן ולסגור את שעריהן.

זוהי תקופה של משבר בריאותי וכלכלי עולמי, ועל כן שוק ההון מגיב בתנודתיות רבה ובאי יציבות. בתנאים אלו, משקיעים רבים מפחדים להמשיך להשקיע בשוק ההון, ונוטשים את השקעותיהם.

 

שווה להישאר ולהשקיע?

מניסיון העבר, שכולל לא מעט משברים כלכליים ומלחמות, ניתן להסיק כי אמנם בתקופות משבר קשות שוק ההון נוטה לרדת ולהיות לא יציב – אך בטווח הארוך הוא מתאזן ואף עולה. יש אמרה ידועה, שלפיה מי שמוכר את ההשקעות שלו בתקופת שפל נוטה להפסיד הרבה יותר מאשר מי שדווקא השקיע בתקופה שכזו.

ניתוח מקרי העבר מלמד שלאחר תקופת שפל תגיע עלייה משמעותית בשוק ההון, וכך מי שנשאר בעצם מרוויח. אמנם לא ניתן לחזות בדיוק כמה זמן תישאר תקופת השפל, ומתי השוק יתאזן – אך כאמור על סמך ניסיון העבר, זה עתיד לקרות במוקדם או במאוחר. על כן, משקיעים צריכים להיאזר בסבלנות ואורח רוח, ולהמתין עד שתקופת השפל תחלוף. לרוב זה ישתלם בטווח הארוך.

 

כיצד תוכלו לקבל החזר מס מהפסדים בפעילות בשוק ההון?

בתקופות משבר, כאשר השוק מיטלטל ותנודתי, משקיעים רבים צפויים להפסיד כסף בשוק ההון (כאמור, לרוב מדובר בהפסדים זמניים תלויי תקופה). עם זאת, אפילו במקרי הפסד ניתן להיאחז בנקודת אור מסוימת – ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס מהפסדים אלו.

דוגמה למצב בו תהיו זכאים להחזר מס היא למשל כאשר אתם בעלי מספר חשבונות בנק, ובכולם אתם מבצעים פעילות בשוק ההון. במידה ובחשבון אחד אתם מרוויחים בפעילות זו ובחשבון אחר אתם מפסידים, ייתכן שתשלמו יותר מס מהסכום אותו הייתם אמורים בפועל לשלם – ועל כך תהיו זכאים להחזר.

מקרה נוסף בו תוכלו להיות זכאים למס הוא במידה ובשנה אחת הפסדתם מהשקעותיכם בשוק ההון, ובשנה אחרת הרווחתם סכום גדול יותר מהפסד זה. במצב כזה ניתן יהיה לקזז את ההפסד של השנה הקודמת מהרווח של השנה הנוכחית, וכך בעצם להרוויח עוד כסף!

מידע נוסף לגבי החזרי מס על הפסדים בשוק ההון תוכלו למצוא באתר האינטרנט https://www.hagana.co.il. באתר תוכלו לבדוק גם את זכאותכם להחזרי מס במגוון נושאים שונים, על ידי מילוי שאלון קצר על מהלך חייכם והמשכורת שלכם. ייתכן שבכמה פעולות פשוטות תוכלו להרוויח בגדול!

 

עליות וירידות השוק על המסך

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מעבר ציוד
פיננסים
טיפים לחיסכון בהוצאות מעבר הדירה

סיבות רבות ומגוונים יכולות להוביל להחלטה על מעבר הדירה שלכם. לפעמים המניעים הם מצב כלכלי שהשתנה לטובה ומאפשר מעבר לדירה גדולה יותר, או הפוך – מצב כלכלי שהשתנה לרעה ומצריך

תינוקות
ייעוץ שינה: השיטה שתעזור לתינוק לישון בלילה

הורים טריים רבים מתמודדים עם מחסור בשינה לאור העובדה כי הם אינם מצליחים להרדים את התינוק למשך שעות ארוכות. אולם, באמצעות שיטה חדשנית להרגלי שינה בריאים ניתן לעזור לתינוק לישון

צנרת בקיר חיצוני
בעלי מקצוע
איך לטפל בצנרת הבית

בין אם בעקבות התעייפות החומר (בלאי טבעי) או בגלל תקלות, לא פעם אנו נזקקים לשירותיו של אינסטלטור. יחד עם זאת, כדאי לדעת שישנם מספר דברים שבהחלט ניתן לעשות בעצמנו. זאת,