חיפוש

התפקידים השונים בועד הבית

לוועד הבית בבניין משותף ישנם לא מעט תפקידים. מהם? להלן הפרטים.

תפקידי ועד הבית – נציגות ואחריות

ועד הבית הוא הגוף המייצג של כלל בעלי הדירות  בבניין. הועד מורכב מדיירים המתנדבים לתפקיד, מנציג אחד ועד חמישה נציגים . הועד נבחר באסיפה כללית של הדיירים והוא אחראי על הניהול השוטף והתקין של הבניין המשותף. במסגרת זו יש לועד אחריות על הרכוש המשותף, התפעול והניקיון בבניין. ועד הבית צריך להשקיע שעות רבות בהתנדבות , בתפקיד מורכב התלוי גם בגודל הבניין ובהרכב הדיירים בו (שכירות או בעלי דירות). לועד הבית אחריות רבה, נציגות זו היא  הגוף הגובה את הכספים, מנהל את חשבון הבנק המשותף, מתקשר עם קבלנים שונים כגון ניקיון, גינה, מעלית ועוד. גזבר הועד אחראי על הוצאת וקבלת חשבונית וניהול התקציב. הועד גם אחראי על ייצוג הדיירים כלפי גורמים חיצוניים שאינם קבלנים, למשל במשא ומתן מול העירייה, או לחילופין בהליכים משפטיים.  לצד השעות הרבות, וההשקעה בגביה, התקשרות עם קבלנים וטיפול בתלונות, ועד הבית נדרש גם להתמודד עם דיירים שאינם מוכנים להשתתף באסיפות, יחסים עכורים בין שכנים ובעיות בגביה במיוחד בבניינים גדולים ומדירות שהדיירים בהם שוכרים את הדירה.

איש תחזוקה

תחזוקה שוטפת – תפקיד חשוב של ועד הבית

בית משותף זקוק לאחזקה שוטפת ובדרך כלל הנזקים שמתרחשים בבניין הם בעלי עלות גבוהה מאוד. תקלה במעלית, גג דולף, סכנות במבנה, כל אלה הם נזקים שכיחים שעל הועד האחריות לתקנם.כל בעל דירה יכול לפנות לועד הבית כאשר יש תקלה בבניין העלולה לפגוע בנכס הפרטי שלו, כך לדוגמא דיירים בקומה האחרונה יכולים לפנות לועד כאשר יש נזילות בשל אי איטום של הגג ולדרוש לדאוג לזיפות ולאיטום מתאים. על הועד במקרה זה לדאוג למענה הולם. יתרה מזאת, אם האיטום אינו מתבצע בזמן ולבעל הדירה יש נזק בדירה, הועד עצמו חשוף לתביעה מצד הדייר. נציגים רבים של ועד הבית המתנדבים לתפקיד לא מודעים תחילה למורכבות של התפקיד, הידע הנדרש והחשיפה שלהם האישית לתלונות ואף לתביעות משפטיות כנגדם. כתוצאה מכך יותר ויותר דיירים מסרבים להתנדב לתפקיד או מבקשים להתפטר לאחר שהם נחשפים למורכבות התפקיד ולקושי בניהול השוטף של הבניין בפרט וכאשר נגרם נזק יוצא דופן בפרט. הדרך הטובה יותר אם כך היא בחירה של נציגי ועד המודעים לגודל התפקיד, כמו גם התקשרות עם חברה מקצועית לצורך רכישת ביטוח בניין משותף.

רכישת ביטוח ועד בית – הכירו את ביטוח וועדים

חברים בוועד הבית? מעוניינים בשקט נפשי? חברת ביטוחי ועדים מתמחה בהצגת מבחר אפשרויות לביטוחים שיכסו את ועד הבית במקרים בהן נדרשת רשת בטחון להוצאות בלתי צפויות כגון תביעות רכוש, נזקי גוף ועוד, כל זאת על מנת להעניק לכם רשת ביטחון מלאה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מפתחות
פיננסים
מה זה מסלול אירו למשכנתא?

מושג המשכנתא הוא מושג שלא זר כמעט לאף אחד מאיתנו. כמעט כל מי שהגיע למעמד שבו הוא מעוניין לרכוש דירה ולהשאיר לעצמו, אחרי שנים רבות של החזרי כספים, גם נכס

אדריכל בצפון
בעלי מקצוע
אדריכלים בצפון – מחירים

האדריכל הוא אחד מבעלי המקצוע החשובים ביותר והחיוניים ביותר בתחום הבניין. אדריכל בצפון ובכל חלקי הארץ, הוא הכוח המניע והמוח מאחורי הכנת התוכניות למבנים חדשים, גדולים וקטנים כאחד. בנוסף האדריכל