חיפוש

חמישה דברים שחשוב שתדעו על החזרי מס

אחת מהטעויות העיקריות ששכירים בישראל עושים, כאשר הם מקבלים את תלוש המשכורת שלהם, הוא להציץ בו לרגע, לבדוק אך ורק את סכום הנטו המגיע להם – ולסגור את המעטפה. כל כך הרבה כספים משולמים למדינה על ידי עובדים שכירים, וחלק ניכר מן המיסים הללו הם בסכום גבוה מה שבאמת אמור להיות משולם. החזרי מס הם מה שאמור לקבל העובד בסופה של השנה, ומטרתם להחזיר לו את ההפרש בין גובה המס האמיתי, לזה ששולם בפועל על ידו ושלא בצדק.

למה חשוב להבין לעומק בנושא המס בישראל?

תשלומי מיסים במדינה הקטנה שלנו, הינם חובה ברורה וגובהם הוא, לעיתים, נושא לוויכוח מר בין אוכלוסיות שונות, להפגנות המוניות ולישיבות ממשלה סוערות. מדוע אם כן, כל כך הרבה אזרחים עובדים בישראל, לא טורחים לבדוק את הקשר הפרטי והאישי שלהם לנושא, ולא מודעים כמו שצריך למה שמגיע להם על פי חוק?

הבנה ובקיאות לגבי הזכויות הספציפיות של כל אחד מאתנו, המקנות לנו בהרבה מקרים הנחות ונקודות זכות בעניין מס הכנסה, יכולות לסייע לנו להימנע מטעויות בחישוב המס לאורך השנה, וכמובן גם לקבל החזרי מס בגובה המתאים בסופה של השנה.

חמישה דברים שכולנו צריכים להכיר בעניין החזרי מס:

  1. עובד עשוי להיות זכאי למספר נקודות זכות במס הכנסה, וזה קורה כאשר אותו אדם נופל תחת מספר הגדרות במקביל, למשל – חייל משוחרר טרי שגם הפך לאב, אישה שילדה במהלך שנת המס וגם עברה דירה לעיירת פיתוח, ומקרים שונים ומשונים אחרים.
  2. גובה המס המשולם באופן חודשי הוא עניין משוער, ומעקב צמוד אחרי הזכויות שלכם במהלך השנה – יכול להוביל לכך שאת ההחזר תקבלו בתוך שנת המס ולא תצטרכו להמתין לסופה.
  3. אם אתם עובדים בכמה עבודות במקביל, תיאום מס פשוט יכול למנוע טעויות בחישוב המס ולחסוך לכם את הטרחה בהגשת בקשה להחזר בסופה.
  4. גם עצמאיים, אשר מחויבים בהגשת דו"חות קבועים לרשויות בכל הנוגע להכנסותיהם – עלולים לטעות או לא להכיר את מלוא הזכויות שלהם, מכאן שהם אינם "חסינים" בפני תשלומי מס גבוהים מהנדרש. מסיבה זו, גם אם אינכם שכירים או שאתם עובדים בתור פרילנסרים במקביל לעבודתכם כשכירים, מומלץ לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לגובה המס שאתם משלמים.
  5. באינטרנט ניתן ליהנות ממחשבון וירטואלי, שיסייע לכם לאמוד את הסכום שאותו אתם עשויים לקבל כהחזר מס, לאחר מענה על כמה שאלות אישיות ומילוי טופס מתאים.
  6. חמישה דברים

 חשוב להבין כי כל מקרה הוא לגופו, והסכום המדויק של ההחזר אינו מובטח מראש

לכל אחד מאתנו נסיבות חיים שונות, שעשויות להשתנות במהלך שנת המס ומפתיע לגלות כמה רבים הישראלים אשר אינם טורחים לעדכן את הרשויות בכך. עם זאת, ניתן לקבל החזרי מס עד שש שנים אחורה משנת המס שבה מוגשת הבקשה, ולכן גם אם "נזכרתם מאוחר", עדיין כדאי לטרוח ולהשיג את כל האישורים הנדרשים, על מנת למקסם את ההחזר המגיע לכם.

מציאת אישורים התומכים בכל אחת מטענותיכם – והרלוונטיים עבור כל שנת מס בנפרד, יובילו למיצוי ההחזר בגובה המרבי, כאשר הסכום הסופי והמדויק יגיע ישירות לחשבון הבנק שלכם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עדכוני שוק ההון בטלפון
פיננסים
המצב בשוק ההון – האם שווה להישאר בפנים?

מאז החל נגיף הקורונה להתפשט ברחבי העולם, המשבר לא פסח גם על שוק ההון. הבורסות ברחבי העולם, וגם בישראל, הגיבו בירידה – ומשקיעים רבים מיהרו למכור את השקעותיהם. עם זאת,

ניקיון בית
ניקיון
עשה ואל תעשה בניקיון הבית

יש כללים בסיסיים שנוגעים לתחום ניקיון הבית שכל אחד צריך להכיר בהם. מדובר בכללים שאומרים מה כדאי לעשות וממה חשוב להימנע. אף אחד מאתנו לא למד את הכללים הללו בגן

מאיזה גיל ניתן להבחין בהפרעת קשב אצל ילדים
בריאות
מאיזה גיל ניתן להבחין בהפרעת קשב אצל ילדים?

כהורה או מטפל, חשוב להיות מודעים לאבני הדרך ההתפתחותיות של ילדים ולעקוב אחר התנהגותם בכל סימן להפרעות התפתחותיות. הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית שכיחה הפוגעת בכ-5-10% מהילדים בגיל