חיפוש

חצר בסגנון כפרי

בין אם אתם גרים בבית פרטי בעיר, בווילה בקיבוץ או בחווה חקלאית במושב, חצר בסגנון כפרי יכולה להתאים לכם בדיוק, ולהפוך את הבית שלכם ועוד יותר יפה ומיוחד.

עכשיו אתם שואלים את עצמכם איך לעשות את זה? אנחנו כאן בדיוק בשביל זה.

נפרט בהמשך המאמר מה צריך לעשות כדי ליצור חצר כזו.

 

איך מתחילים לתכנן?

אנשים, צמחים, מרחב ושטח מגדירים במידה רבה את האופן בו תוכל להשתמש בחצר שלך. כמו גם אורח החיים שלך ושל המשפחה שלך. חצר כפרית יכולה להיות בנויה מכמה "חדרים" שתחליט עליהם בעצמך, לפי הצרכים שלך ממנה. אפשר להתחיל את התכנון מטרסה שתיבנה, מפינות הישיבה או מגינת הירק שתרצה לשתול בה.

נופי חצר כפרית הם מעוררים, מיוחדים ונראים כי נוצרו ללא מאמץ. הם יכולים להיות מלאים בהפתעות נסתרות, עם קשתות ופרגולות, עטופות בוורדים מטפסים או גפנים, שבילי חצץ מפותלים, פינות ישיבה בצל עצים, חביות יין ומדשאות רחבות. שלא לדבר על מיטות גן גדולות שנעים לרבוץ עליהם שיום קיץ שמשי. חשבו לאילו מהאלמנטים שצוינו כאן אתם מתחברים יותר, והם יהיו המרכיבים העיקריים בחצר שלכם.

 

פרחים וצמחיה

גן כפרי הוא תענוג לחובבי פרחים שיכול לספק מקום לזנים שונים וייחודים בכל עונה. ורדים, לבנדר, אירוסים וציפורן החתול הם מצרכים עיקריים של בחצר הכפרית הקלאסית האנגלית. כדי לשוות לגינה מראה מסודר במהירות, תכנן מגוון צמחים עם גובה מרשים. לקבלת מרקם, תנועה וגווני רקע רציפים, פזר מסביב לפרחים המיוחדים שלך עשביה נמוכה וצמחים מקומיים שיגדלו בקלות.

 

גינת ירק פרקטית

מבחינה היסטורית, החצרות הכפריות תוכננו יותר עבור הפרקטיקה מאשר היופי. השיקול העיקרי היה אספקת המזון. בכל בית כפרי היו חיות משק, כוורות, פירות, ירקות ועשבי תיבול שגודלו במקום, לכן היה צריך להיות פרודוקטיבי לאורך כל עונות השנה. פרחים לעומת זאת נטעו בדרך כלל כדי למלא מקום באזור החצר בין ערוגות הפירות והירקות.

כמובן שכיום כל אחד יכול ללכת לסופר ולקנות את הירקות, הפירות ועשבי התיבול שירצה. אך אין דבר יותר כיף מלאכול את התבואה שגידלת בעצמך – זה הכי טרי ולכן גם הכי טעים. שווה לשקול לטפח גינת ירק איכותית שתספק לכם את מרבית הפירות והירקות שתצטרכו.

גם אם אין מקום לערוגת ירקות בגודל מלא, שקול כמה עשבי תיבול חיוניים וירקות לסלט. את אלה ניתן לגדל בקלות בעציצים ובקונטיינרים שניתן להזיזם בכדי שיתפסו את השמש.

 

גידור החצר

באופן מסורתי, החצר הכפרית האנגלית מוקפת בגדרות עץ לבנות וכך בעלי הבית תוחמים את השטח שלהם. זהו סוג גדר מצוין, שמעניק ביטחון ומגן בפני גורמים חיצוניים שעלולים להתקרב לבית. מלבד זאת, הגדר היא גם יפה ומיוחדת ותבליט את הבית והחצר שלכם למול השכנים שלכם.

 

דשה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ארון הזזה
עיצוב
ארון הזזה מומלץ במרכז

המלצה היא הדרך הכי טובה ללכת על בטוח ולבחור ארון הזזה איכותי, עמיד ובמחיר משתלם. אבל איפה מקבלים המלצות כאלה באזור המרכז ועם מי אפשר להתייעץ? הנה כל התשובות בחירה

גלגל של שטרות
משפט וחוק
עבירות צווארון לבן – עבריינים מסוג אחר

המושג עבריינות מתקשר באופן אוטומטי לעבירות כמו רצח, גניבה, שוד או תקיפות מיניות, אבל יש מגזר שלם של עבריינים שאין אליהם התייחסות בעבירות אלו. העבריינים הללו יכולים לשבת מאחורי מקלדת,