חיפוש

ייצוג חיילים וקצינים במשפט צבאי – מה חשוב להכיר?

הצבא חייב לספק למשרתים בו, טיפול רפואי טוב, כחלק מהשירותים הניתנים על ידיו. הכללים והחוקים החלים על רופאים באזרחות, בכל הנוגע לסוגיית הרשלנות הרפואית, חלים גם על טיפול רפואי, אותו מקבל החייל, מכל רופא בשירותו הצבאי.

 

מקרים של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בצבא, יכולה להיגרם במקרים רבים, כגון: אי אבחון מחלה בזמן, אי הפניה אל רופא מומחה, טיפול רפואי לא מתאים, מתן תרופה לא נכונה, רשלנות בטיפול רפואי, אי מעקב רפואי, וכן פגיעה לפי חוק זכויות החולה.

 

מהי רשלנות רפואית בצבא

החוק מגדיר רשלנות רפואית בצבא, רק במידה והנזק נגרם תוך כדי שירות או כתוצאה משירות צבאי. אולם, ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית, גם לאחר השחרור, על מקרה שקרה בתקופת השירות הצבאי. במקרה של רשלנות רפואית, אחוזי הנכות, נקבעים על ידי וועדה רפואית, לאחר שהתובע העביר את כל החומר הרפואי, ופרטי האירוע, נתמכים בעדויות המפקדים. במקרה ויש חשש לרשלנות רפואית בצבא, יש לפנות לעורכי דין, הבקיאים בפסק הדין הצבאי, בעלי ניסיון עם תביעות משרד הבטחון, ועבודה מול קצין תגמולים.

 

הסיבות לרשלנות רפואית בצבא

הסיבות לרשלנות רפואית בצבא מגוונות, ונעוצות בדרך כלל במחסור בכוח אדם. סיבה נוספת לרשלנות, היא חוסר מיומנות הרופאים, זאת משום שחלקם עתודאים, ואינם רופאים בעלי התמחות. בנוסף, ברוב המרפאות הצבאיות, הסמכות המקצועית העליונה, היא בדרך כלל חובש צבאי או פרמדיק.

 

רשלנות רפואית בבסיס קרבי

פציעות שונות מתרחשות תוך כדי אימונים, אצל חיילים קרביים. לעיתים מסרבים חיילים אלו, להתפנות לטיפול רפואי, בגלל חוסר האמון של המפקדים שלהם, מול טענותיהם. וכן עקב חוסר הנכונות של המפקדים, לטפל בבעיות הרפואיות, מיד כשהן פורצות. לעומתם, ישנם חיילים רבים הנוהגים להתחזות לחולים.

 

יחס המרפאה הצבאית לחייל

לצבא יש קושי להתייחס לתלונות פרטניות, ולפנות חיילים בזמן, דבר הגורם להשתהות, המסכנת את החייל. כאשר, כבר מגיע החייל למרפאה הצבאית, רוב הסיכויים שלא יקבל יחס הולם, ושירות כמו שמקבלים במרפאות האזרחיות. החייל ישלח למרכז רפואי צבאי, ורק במקרים דחופים, יפונה לבית חולים.

 

רשלנות באבחון

אחת הבעיות החמורות ביותר, היא הרשלנות הרפואית הצבאית, באבחון נכון ומדויק של החייל הפגוע. עקב חוסר המיומנות של הרופאים הצעירים, ועקב מחסור במכשור רפואי מתקדם, במרפאות הצבאיות. במקרים אלו יכול עורך דין צבאי, לסייע בתביעת משרד הביטחון, על רשלנות רפואית.

 

לסכום

החוק מגדיר רשלנות רפואית בצבא, רק במידה והנזק נגרם תוך כדי שירות או כתוצאה משירות צבאי. רשלנות רפואית בצבא, יכולה להיגרם מאי אבחון מחלה בזמן, אי הפניה אל רופא מומחה, טיפול רפואי לא מתאים, מתן תרופה לא נכונה, רשלנות בטיפול רפואי, אי מעקב רפואי, וכן פגיעה לפי חוק זכויות החולה.

מקרים של רשלנות רפואית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מזל טוב
אירועים
אטרקציות לימי הולדת 50

חגיגת יום ההולדת החמישים הוא אולי אחת החגיגות המשמעותיות ביותר בחייו של האדם הבוגר. ביום ההולדת החמישים, האדם נמצא בשיא כוחו ובשיא היכולות שלו. לרוב, שנות החמישים מהוות את השנים

אמני חושים
אירועים
איך אפשר להיות מנטליסט וכמה זמן זה לוקח?

שוטטתם מספיק זמן בעולם ומצאתם עבורכם מטרה – אתם רוצים להיות מנטליסטים, אמני חושים מפתיעים ומיוחדים, זה הייעוד שלכם. מדובר במקצוע מיוחד, שנמצא בתהליך התהוות תמידי. אבל אתם לא יודעים