חיפוש

למה כדאי להפריש כסף לקרן השתלמות?

קרן השתלמות היא מוצר חיסכון המגלם בתוכו יתרונות רבים למי שמבקש לחסוך כספים.

מדובר באפיק השקעה המאפשר את מקסום יעילות ההשקעה הן עבור שכירים והן עבור עצמאיים.

בפסקאות הקרובות נבחן את ההיבטים המרכזיים של מכשיר השקעה זה.

 

קרן השתלמות – מה זה?

ראשית כל קרן השתלמות היא מוצר המאפשר לעובדים חיסכון לטווח בינוני. היתרון המרכזי של קרן ההשתלמות, המהווה את הסיבה שישנם רבים הבוחרים להפוך אותה למוצר ההשקעה המרכזי שלהם, הוא הפטור ממס רווחי הון בעת פדיון הקרן. במרבית המקרים, על רווחי מוצר המשמש לחיסכון חל מס רווחי הון בעת פדיונו העומד על 25 אחוז. כלומר, מתוך סך הרווחים (התשואות) שהפיק החיסכון, המדינה גובה 25 אחוז מס. המשמעות היא הפחתה בולטת מסך הרווחים שהחיסכון הפיק. קרן ההשתלמות אינה כפופה לכלל זה. המדינה, על מנת לתמרת את החוסכים, הקימה אפשרות לחיסכון משותף של העובד ושל המעסיק, אשר מזכה את העובד בפטור ממס. עם זאת, קרן ההשתלמות אינה פטורה מדמי ניהול הנגבים על ידי הגופים הפיננסיים, וכאן מדובר בעניין שיש לתת עליו דגש בעת בחירת הגוף בו ישמר הכסף. בעבר קרן ההשתלמות הייתה מוצר לשכירים בלבד, אולם כיום קרן ההשתלמות היא מוצר המאפשר גם לעצמאיים לחסוך באמצעותו להנות מיתרונותיו.

 

בחירת אפיקי ההשקעה

הכסף שנצבר בקרן ההשתלמות אינו "עומד" אלא מושקע על ידי הגוף בו מופקד הכסף במכשירי השקעה שונים. בעבר, הכספים היו מנוהלים באופן אוטונומי על ידי אותן החברות, וזאת ללא אפשרות למעורבות של החוסכים עצמם. עם זאת, כיום, החוסכים הם בעלי אפשרות להגדיר לאותן החברות את מסלול ההשקעה בו הם חפצים. החוסכים יכולים לקבוע את מידת הסיכון אותה הם מעוניינים ליטול. כלומר, החוסכים הם בעלי יכולת שליטה בכספים שלהם. בנוסף, מרבית הגופים הפיננסיים מאפשרים כיום לבחון את ביצועי הקרן, להשוות את ביצועי הגוף הפיננסי למתחריו, ולבצע בחירה מושכלת הן של אפיק החיסכון והן של הגוף בו מנוהל הכסף.

 

האם לעשות זאת?

כפי שזה נראה, ישנן מעט מאוד סיבות שאדם שהוא בעל אפשרות לחסוך באמצעות קרן השתלמות יבחר שלא לבצע הפרשה לקרן השתלמות. קרן ההשתלמות מציעה אפשרויות ניהול הדומות במהותן לניהול של תיק השקעות או קופת גמל, בה בעת שמתקיימים בה שני יתרונות מרכזיים נוספים – החיסכון פטור ממס רווחי הון והוא מתבצע במשותף על ידי העובד והמעסיק, מה שמגדיל את גובה החיסכון.

 

איך מבררים?

כאמור ישנן לא מעט אפשרויות מהן צריך החוסך לבחור. הוא נדרש לבחור את הגוף הפיננסי, לבחון את דמי הניהול הנגבים ממנו ואת התשואות אותן הפיק אותו הגוף בשנים האחרונות, להחליט מהו הסיכון הנכון עבורו ולבחור את מסלול ההשקעה בהתאם לכך. על מנת שלא ללכת לאיבוד בסבך המידע כנסו לפורטל http://2bit.co.il בו תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש לכם.

 

קופת חיסכון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כדורים
בריאות
כל מה שרציתן לדעת על בדיקת ביוץ

לאחרונה מסתבר, כי ישנם זוגות רבים, אשר נתקלים בבעיות פוריות, ומתקשים להיכנס להריון. לעיתים קרובות, הבעיה היא בפוריות האישה, אף על פי שגם בעיות פוריות אצל גברים הן בעיה נפוצה.

רוכב מקצועי
רכב
ביטוח אופנוע – כל המידע

ביטוח לאופנוע הוא אחת הסוגיות הפופולאריות לדיון, וברוב המקרים – הטוענים נגד רכיבה על אופנוע ישתמשו בעניין הביטוח מיד אחרי שיזכירו את הסיכון הגבוה שברכיבה. האם יש אמת בדבר? האם

הדברה מסחרית בדרך כלל עולה
הדברה
כמה בדרך כלל עולה הדברה עסקית?

בעל עסק שנמצא בשכנות אלינו, גילה לפני כמה ימים כי עליו לבצע הליך הדברה נרחב שירחיק מהמשרד שלו כמה סוגים שונים של מזיקים. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק עבורו