חיפוש

למי מגיעים החזרי מס נכון לשנת 2021?

פקודת מס הכנסה קובעת את המצבים בהם ניתן להגיש בקשה להחזר מס מרשות המיסים. בכל שנה בישראל נהנית המדינה מכספים רבים אשר מקורם בגבייה עודפת של מיסים מאזרחים. הסיבה לכך נעוצה במנגנון גביית המס בישראל, לפיו תחילה נגבה מס גבוה, ובמידת הצורך ניתן לבקש החזר של המס שנגבה. הואיל וישנם ישראלים רבים אשר אינם מודעים לכך, כספים רבים נותרים בידי המדינה אף על פי שהם אינם שייכים לה. בפסקאות הקרובות נסקור את המצבים בהם תוכלו לבקש החזר מס.

 

הכסף שייך לכם

ראשית כל, לפני ביצוע כל שלב בהליך החזר המס, יש לזכור כי הבקשה להחזר מס מוגשת בגין גביית מיסים ביתר על ידי המדינה. יש מקום להדגיש כי גביית המס על ידי המדינה נעשית בהתאם להוראות החוק. עם זאת, הוראות החוק מורות למדינה שגביית המיסים החודשית תבוצע לפי חישוב שנתי של ההכנסה. כך לדוגמא, משכר חודשי של 10,000 ₪ ייגבה מס בהתאם להכנסה שנתית צפויה של 120,000 ₪. ההנחה היא שאזרחים מהם ייגבה מס ביתר יבקשו את החזר כספם שנגבה ביתר.

 

העילות לבקשת החזר מס

ישנן מספר עילות מרכזיות לבקשת החזר מס. עילה אחת היא עבודה אצל שני מעסיקים שונים. במצב בו אדם עובד אצל שני מעסיקים שונים מבלי לבצע תיאום מס, המס שינוכה לו יהיה לפי מדרגת המס הגבוהה ביותר. כלומר, אף על פי שסך הכנסותיו אינו עומד ברף של מדרגת המס הגבוהה ביותר, רשות המיסים תיגבה ממנו ביתר. בנוסף, עילה נוספת היא עבודה במהלך חלק מחודשי השנה. במצב שכזה המס שייגבה בכל אחד מחודשי העבודה הוא שווה למדרגת המס הנקבעת בהתאם להכנסה שנתית ההולמת את ההכנסה החודשית היחסית (בדומה לדוגמא מעלה). יתר על כן, יתכנו מצבים בהם אירועים מזכים יביאו לפטור או להנחה במס. לדוגמא, לידת ילד חדש היא אירוע מזכה. כמו כן, גם שינוי סטטוס זוגי עשוי להוביל להנחה במס.

 

איך לעשות את זה?

גם כאשר תגלו שמגיע לכם החזר מס בשל אחת מן העילות הקבועות בחוק, אתם עשויים להיתקל בקושי למצות את זכותכם. במצב זה ישנן שתי אפשרויות – האחת היא ללמוד את החוק ואת הפרוצדורה ליישומו, והאחרת היא הסתייעות באדם או חברה המומחים בביצוע החזרי מס. ישנן חברות המתמחות בביצוע החזרי מס, בקישור הבא תוכלו למצוא מידע רב וכן סיוע בביצוע החזרי מס https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/.

 

למה לשים לב?

כאמור התהליך מתחיל במודעות לאפשרות הגשת הבקשה. כלומר, מעתה ואילך נכון יהיה אילו תשימו לב למצבים בהם אתם עשויים להיות זכאים להחזר מס, ואף תלמדו את העילות האפשרויות לבקשת החזר. לאחר מכן, הדרך הנכונה והקלה ביותר היא תשלום שאינו גבוה לחברה מומחית על מנת שתסיים את הטיפול בעניינכם במהירות האפשרית.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עדכוני שוק ההון בטלפון
פיננסים
המצב בשוק ההון – האם שווה להישאר בפנים?

מאז החל נגיף הקורונה להתפשט ברחבי העולם, המשבר לא פסח גם על שוק ההון. הבורסות ברחבי העולם, וגם בישראל, הגיבו בירידה – ומשקיעים רבים מיהרו למכור את השקעותיהם. עם זאת,

חמישה דברים ראשית
כללי
חמישה דברים שחשוב שתדעו על החזרי מס

אחת מהטעויות העיקריות ששכירים בישראל עושים, כאשר הם מקבלים את תלוש המשכורת שלהם, הוא להציץ בו לרגע, לבדוק אך ורק את סכום הנטו המגיע להם – ולסגור את המעטפה. כל

רשלנות רפואית טיפת חלב
עריכת דין
רשלנות רפואית טיפת חלב – בכמה תוכלו לתבוע?

טיפת חלב, היא המרכז שנוסד על ידי משרד הבריאות עבור בריאות ההיריון והתינוקות שלנו. טיפת חלב אמורה לעקוב אחרי התפתחות התינוקות והפעוטות שלנו, ולוודא שהכל מתקדם כשורה ללא עיכובים וללא