חיפוש

מהן קרנות פנסיה נבחרות ומה תהליך הרישום בהן

על פי החוק, כל אזרח עובד במדינת ישראל חייב שתהיה לו קרן פנסיה. חוקי הפנסיה במדינת ישראל השתנו לאורך השנים, ומשרד האוצר מנסה "להישאר עם אצבע על הדופק" כל הזמן, כדי לוודא שנשמר האיזון בין טובת החוסכים והגדלת ההכנסות של החברות השונות. במסגרת אחד השינויים הכי דרמטיים שנעשו בשוק בשנת 2021, הוחלט במשרד האוצר על הגדרת קרנות פנסיה נבחרות.

מרבית הציבור, שמושגים כמו "פנסיה" ו-"תיקי השקעות" נכנסים באוזן אחת שלו ויוצאים מהאוזן השנייה – לא היה מודע למשמעתיות של המהלך. אנחנו, ועכשיו גם אתם, כאן בשביל לתקן את המצב הזה. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא מה זה קרנות פנסיה נבחרות, מהו תהליך הרישום אליהן, מה הם היתרונות שלהן ועוד מידע רב, חשוב ומעניין בנושא.

 

מה זה קרנות פנסיה נבחרות

קרנות פנסיה נבחרות נקראות גם קרנות פנסיה ברירת מחדל. הסיבה לכך היא שהן למעשה קרנות הפנסיה שפתוחות לכל הציבור, ועל מעסיקים מוטלת חובה לצרף עובדים שאין להם קרנות פנסיה (ולא ביקשו להצטרף לקרן פנסיה ספציפית) לאחת מאותן קרנות פנסיה נבחרות. קרנות הפנסיה הללו נבחרו על ידי מכרז של משרד האוצר כבר בשנת 2021, והמונח קיים משנת 2018.

 

איך נרשמים לקרנות פנסיה נבחרות

יש שתי דרכים להירשם לקרנות פנסיה נבחרות. דרך אחת להירשם לקרנות פנסיה נבחרות היא פאסיבית, והיא רלוונטית אם אתם חדשים בעולם התעסוקה או אם לא הייתה לכם מעולם קרן פנסיה.

דרך אחרת להירשם לקרנות פנסיה נבחרות היא אקטיבית, והיא רלוונטית למי שכבר יש לו קרן פנסיה אך רוצה להנות מהיתרונות של קרן פנסיה ברירת מחדל. כדי להירשם לקרנות פנסיה נבחרות באופן אקטיבי, אנחנו ממליצים לכם ליצור קשר עם סוכנות לביטוח פתרונות עדיפים.

 

מה היתרונות של קרנות פנסיה נבחרות

לקרנות פנסיה נבחרות יתרונות רבים. בקרנות פנסיה נבחרות תוכלו לקבל קצבת שארים, הטבות מס גם לשכירים וגם לעצמאים, פנסיית נכות במקרה של אובדן כושר עבודה ועוד. בנוסף, תוכלו לבחור את מסלולי ההשקעה לפי בחירתכם, כש-30% מהקרן מושקע באופן שמרני, כך שיש לכם רשת ביטחון בכל מצב.

זאת ועוד, כחלק מההתחייבות של בתי ההשקעות במכרז, לקרנות פנסיה נבחרות דמי ניהול אטרקטיביים ונוחים, זאת על מנת להתאים אותן לכלל הציבור.

 

כמה קרנות פנסיה נבחרות יש

נכון לסוף החציון השני של שנת 2022, יש בישראל שתי קרנות פנסיה נבחרות של בתי ההשקעות 'אלטשולר שחם' ו-'מיטב'. ניתו לבחור בין שתי הקרנות הללו. בשנתיים הקרובות צפויות להצטרף לרשימה שתי קרנות חדשות מאת -החברות 'מור קופות גמל בע"מ' ו-'איניפיניטי ניהול השתלמות וגמל בע"מ'.

 

סיכום

לסיכום, שתי קרנות הפנסיה הנבחרות הקיימות כיום מציעות תנאים מעולים הן לעובדים חדשים, והן לעובדים ותיקים. כדי להצטרך לפנסיית ברירת מחדל, אנחנו ממליצים לפנות למומחים ב-'פתרונות עדיפים'.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שמפניות
אירועים
מקומות מומלצים לאירועי בוטיק

חתונות קטנות עם מספר מצומצם של אורחים ואווירה מיוחדת ואישית הפכו ממזמן לטרנד החם של השנים האחרונות. יותר ויותר אנשים בוחרים לקיים את החתונות שלהם במסעדות מיוחדות, גלריות, גגות וכו'.