חיפוש

מה עדיף – מקלחון או אמבטיה?

אחת השאלות הנפוצות בקרב מי שמבצע שיפוץ בחדר האמבטיה שלו, או נכנס לדירה חדשה – היא שאלת המקלחון אל מול האמבטיה. אנשים רבים מחזיקים בדעה חד משמעית – ויגידו לכם שאין בכלל מה להתלבט, אך מסתבר שכל מקרה לגופו. מקלחון ואמבטיה – שניהם נפוצים במיוחד, ובמאמר זה – ננסה לעזור לכם להחליט מי מהם מתאים יותר עבורכם.

 

מקלחון או אמבטיה?

בעוד חלק מהאנשים לא מוותרים על האמבטיה שלהם, חלק אחר דווקא ימליץ על מקלחונים. אם כך מה היא הבחירה הנכונה? התשובה היא כמובן אינדיבידואלית, וכנראה שלכל אחד מתאים משהו אחר. למקלחונים ולאמבטיות יש יתרונות וחסרונות, ואותם נפרט עבורכם במאמר זה.

 

מקלחון – בעד ונגד

מקלחון הוא מתקן שקוף, בעל דלתות הנפתחות באמצעות מסילה או על צירים. מהם יתרונותיו וחסרונותיו של המקלחון?

 

יתרונות המקלחון

בתור התחלה, חשוב לציין שמקלחון מאפשר לנו חיסכון במים ובזמן גם יחד. העובדה שאין באפשרותנו למלא אמבטיה – הופכת את הרחצה להרבה יותר חסכונית. מבחינת מקום, נראה שהמקלחון יכול להיות מותאם לכל חדר אמבטיה באשר הוא, ולכן הוא חסכוני גם מבחינת מקום. בעוד אמבטיה לעתים טומנת בחובה סכנת החלקה, המקלחון מעוצב באופן בטיחותי יותר, ולכן הוא עדיף בבתים  שבהם מתגוררים ילדים או קשישים.

 

חסרונות המקלחון

מקלחון מאפשר לנו מקלחת בעמידה בלבד, ולעתים זה גוזל מאיתנו חלק מההנאה שבמקלחת. חובבי האמבטיה ירגישו בחסך ללא השכיבה המענגת והמרגיעה באמבטיה, ועבור אנשים מסוימים מדובר בזמן שעוזר להם להירגע. חסרון נוסף הוא, שמקלחון לא מאפשר לבצע בנוחות פעולות כמו כביסה ביד, רחצת ילדים ועוד.

 

אמבטיה – בעד ונגד

אמבטיה היא מתקן מרשים ומפנק, והיא נחשבת לאביזר סניטרי וותיק במיוחד! מה מציעה לנו האמבטיה, ומהם חסרונותיה?

 

יתרונות האמבטיה

חובבי האמבטיה יאמרו, שאין דבר שמשתווה לשכיבה מרגישה באמבטיה מלאה מים נעימים, כשלצידנו כוס יין, נרות ומוזיקה. ואכן – מילוי של אמבטיה הוא פריבילגיה מפנקת במיוחד. מעבר לכך, אמבטיה מאפשרת לנו לרחוץ ילדים בבטחה, מכיוון שניתן לשלוט בטמפרטורת האמבט שאנו ממלאים. כביסה וניקוי גם הם נוחים יותר בתוך אמבט, כיוון שאנו יכולים לחסום את יציאת המים ולבצע השרייה.

 

חסרונות האמבטיה

יחד עם האופציה למלא אמבט כשמתחשק לנו, הדבר ישפיע גם על חשבון המים שלנו, ואמבטיה היא בהחלט לא חסכונית! בעיה נוספת נוצרת מבחינה בטיחותית, כיוון שאמבטיה מועדת להחלקה עקב המבנה הייחודי שלה. כשיש אמבטיה בחדר הרחצה שלנו, סביר להניח שכל רחצה תגזול זמן רב יותר מדיירי הבית, ולכן אמבטיה היא גם פחות חסכונית מבחינת זמן. החיסרון האחרון מדבר על העיצוב של חדר המקלחת, ומראה לנו שאמבטיה לוקחת הרבה יותר שטח מבחינה אדריכלית, ולכן מצמצמת את שטח חדר הרחצה והופכת אותו להרבה פחות מרווח.

ברז

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הדברה
בעלי מקצוע
חוששים שיש לכם טרמיטים? כך תדעו בוודאות

טרמיטים הינם חרקים זעירים דמויי נמלה ( אך מבחינה ביולוגית הם קרובים יותר לתיקנים ) אשר חיים בקינים גדולים עם אלפי פריטים וביניהם מלכה. בטבע, הטרמיטים מכרסמים ומעכלים פיסות עץ

בניית אתר אינטרנט
עסקים
בונים אתר? הנה 8 דברים שחשוב שיופיעו בדף הבית

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט היא חיונית עבור כל עסק. אתר אינטרנט מעוצב ואינפורמטיבי משמש ככלי שיווקי רב עוצמה, שעוזר למשוך ולרתום לקוחות פוטנציאליים. בין הדפים השונים באתר

עיצוב בית
עיצוב
איך לעצב את הבית בזול ולחסוך כסף יקר

הבית שלך הוא המקלט שלך, מקום שבו אתה יכול להירגע ולהירגע אחרי יום ארוך. זה המקום שבו אתם יוצרים זיכרונות עם יקיריכם ומבטאים את הסגנון האישי שלכם. עם זאת, עיצוב