חיפוש

מינימום שינה בלילה

האומה המודרנית לא ישנה מספיק. נקודה. הרגלי השינה שלנו הפכו עם השנים לבלתי בריאים בעליל, לעתירי פיתויים ותפנוקים שמשאירים אותנו ערים עד מאוחר וכולנו מודעים להשלכות של חוסר השינה על איכות החיים, מצבנו הנפשי והבריאותי.

סיפורו של פיטר טריפ באנגלית:

מי בכלל צריך שינה?

מכירים את סיפורו החביב של שדרן הרדיו פיטר טריפ (למידע עליו באנגלית)? גם אם לא, אתם כבר עשויים להבין בקלות מהיכן הגיע הביטוי שמהווה את שם משפחתו…

בניסוי שהוא עצמו יזם ב-1959, הוא החליט לשדר ברצף מאולפן שקוף בטיימס סקוור במשך 201 שעות. חוקרי שינה ורופאים רבים הצטרפו ליוזמה ובדקו את בריאותו של טריפ לאורך התהליך. לאחר הלילה הראשון נדמה שהכל עבר חלק וטריפ המשיך לתפקד מצוין. אך כעבור לילה נוסף, הבעיות כבר החלו להתעצם. טריפ התגלה כסובל מהזיות קשות, נטה להתפרצויות זעם ונטיות פרנואידיות. לאחר שסים את 201 השעות שלו ונשלח לישון, הוא קם… אדם אחר. אשתו דיווחה בסיום המחקר כי לא חזר לעצמו ועד יומו האחרון סבל ככל הנראה מפגיעה פסיכולוגית כלשהי שלא הצליחה להגיע לכדי אבחנה ברורה.

כמה שעות צריך לישון בלילה?

אז מהו באמת מינימום שעות השינה הנדרש כדי לתפקד כראוי וללא גרימת נזקים בריאותיים? זה תלוי את מי שואלים. איגוד השינה הלאומי של ארה"ב פרסם כי מבוגרים עד גיל 64 זקוקים לבין 7-9 שעות שינה ומומחי שינה אחרים טוענים כי לגוף דרושים ארבעה מחזורים רצופים (מחזור שינה אורך 90 דקות) ולכן מדובר ב-6 שעות בדיוק.

לשקלול מינימום שינה בלילה צריכים להיכנס גם הרגלי היומיום, השגרה או חוסר השגרה, הפעילות היומית שאתם מבצעים וכמובן התזונה. בין אם אתם אנשים ששמחים לכרית בכל הזדמנות ובין אם אתם חיות לילה משוגעות, חשוב שאת המינימום הנדרש תקבעו אתם איפשהו בטווח האמצע בין 6-9 שעות ביחס לתנאי השקלול ותבינו מתי אתם מצליחים לתפקד טוב יותר ופחות.

אם אתם נמצאים בחוסר שעות שינה ורוצים לפצות על כך במהלך היום למחרת, חשוב שתדעו כי טרם נולד המחקר שיאשר כי שינת "פיצוי" אכן יעילה והנושא הוא תלוי בן אדם: או שתסבלו בהשכמה מעייפות מוגברת, או שכמות קצובה וקטנה של שינה באמת תעזור.

סובלים מבעיות שינה? שווה שיהיה לכם ביטוח בריאות שיסייע לכם

כדי להבטיח מינימום שינה בלילה – אבל שינה טובה ואיכותית:

חוסר שינה עלול להוביל לכמות גבוהה של תסמינים כרוניים ונפשיים כמו דיכאון, השמנה, סוכרת, מחלות בכלי דם, חוסר ריכוז, סטרס, אי שקט ופגיעה במערכת החיסונית ולכן המפתח הוא סיגול הרגלים בריאים: העריכו את זמן השינה שלכם והיו קנאים לו, נסו לבצע כל טיפ אפשרי בנוגע לכניסה לשינה איכותית (ניתן לקבל מידע רחב נוסע במאמר על שינה בשיתוף ערן שני על בסיס ניסיונו הרחב) ועשו כל שביכולתכם כדי להבטיח שאחד המרכיבים הכי חשובים לבריאותכם יהיה גם המוצלח ביותר.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הגיינת פה
כללי
סודות לשמירת היגיינת הפה

הפה נחשב לכרטיס הביקור הגופני שלנו. כשנפגוש אדם זר ונחייך בנימוס, או בפגישת עבודה פנים אל פנים, הדבר הראשון אליו ישימו לב הוא הפה שלנו. היגיינת הפה חשובה מאוד גם

צוות
כללי
כמה כסף מגיע לכם על מילואים

לאחר השחרור מהצבא חיילים רבים מוצאים את עצמם נקראים לשירות מילואים מדי שנה, חלק שמח לקחת הפסקה קצרה משגרת חייהם ואחרים קצת פחות שמחים לחזור למדים. ללא קשר למידת השמחה

צנרת בקיר חיצוני
בעלי מקצוע
איך לטפל בצנרת הבית

בין אם בעקבות התעייפות החומר (בלאי טבעי) או בגלל תקלות, לא פעם אנו נזקקים לשירותיו של אינסטלטור. יחד עם זאת, כדאי לדעת שישנם מספר דברים שבהחלט ניתן לעשות בעצמנו. זאת,