חיפוש

מה זה מסלול אירו למשכנתא?

מושג המשכנתא הוא מושג שלא זר כמעט לאף אחד מאיתנו.

כמעט כל מי שהגיע למעמד שבו הוא מעוניין לרכוש דירה ולהשאיר לעצמו, אחרי שנים רבות של החזרי כספים, גם נכס – מצא את עצמו מחפש אחר מסלול המשכנתא האטרקטיבי והמומלץ ביותר עבורו.

אחד המסלולים שכדאי להכיר הוא מסלול אירו למשכנתא, שעובד קצת אחרת ממסלולי המשכנתא האחרים.

אז מה זה מסלול אירו למשכנתא? איך הוא עובד? מי מספק אותו? ריכזנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא כדי שלא תצטרכו להתבלבל ולהתמודד עם העניין הזה בעצמכם.

 

מסלול אירו למשכנתא – נעים להכיר

זוכרים את הפעם ההיא שישבתם אצל יועץ המשכנתאות של הבנק ושמעתם ממנו על מגוון האופציות למסלולי משכנתא? בין היתר, שמעתם על משכנתא בלון, משכנתא צמודה למדד, משכנתא בריבית פריים ועוד מושגים שלא קמתם מהכיסא עד שלא הבנתם מה הם אומרים. בסופו של התהליך בחרתם במסלול משכנתא שהתאים לכם אז, חתמתם ולאט לאט אתם מתחילים להחזיר את הכסף שלוויתם.

מסלול אירו למשכנתא גם הוא חלק ממסלולי המשכנתא האופציונליים, והוא בעצם מתייחס כאן לכסף שלא מדובר בשקלים אלא באירו.

 

מה זה מסלול אירו למשכנתא?

מסלול אירו למשכנתא עובד בצורה הבאה: הבנק מאשר לכם סכום הלוואה שעומד בגובה מסויים באירו, ואת ההחזר תצטרכו להחזיר בצמוד למדד האירו. בואו ניתן דוגמה קצרה כדי שנוכל לראות את העניין הזה בצורה ברורה ומספרית מול העיניים: אתם מעוניינים ללוות מהבנק סכום של 100 אלף אירו, ששווים ביום ההלוואה סכום של 500 אלף שקלים בהנחה ששער האירו עומד על 5 שקלים. במידה ושער האירו משתנה כלפי מעלה – תהיו חייבים לבנק סכום גבוה יותר, ואילו במידה ושער האירו ישתנה כלפי מטה – תהיו חייבים לבנק סכום נמוך יותר. מה זה אומר? פשוט מאוד – או רווח ענק או הפסד גדול, בהתאם לשער האירו.

 

דברים נוספים שחשוב לדעת על מסלול אירו למשכנתא

נוסף על כך תתווסף כמובן גם הריבית, שתיקבע בהתאם לריבית הנהוגה באירופה נוסף על סכום רווח שלוקח לעצמו הבנק. הריבית באירופה משתנה לאורך השנה כמה פעמים, ואם אתם לוקחים מסלול אירו למשכנתא – תצטרכו להיות כאן היטב עם היד על הדופק.

עוד חשוב לקחת כאן בחשבון שבמידה ותרצו לצאת ממסלול אירו למשכנתא באמצע לא תצטרכו לשלם קנס יציאה ותוכלו בהחלט לצאת ממנו או למחזר אותו, אבל בזמן היציאה תצטרכו לקחת בחשבון את שער האירו ולהבין האם מדובר בעסקה שמשתלמת עבורכם.

 

אז רגע, זה שווה או לא שווה?

מסלול אירו למשכנתא יכול להיות משתלם בגדול במקרים מסויימים, אולם הוא לא מתאים לכולם ואם אתם מכניסים את הרגל שלכם אליו, חשוב לדעת שאתם "אול אין", ובודקים היטב את שער האירו, את הריבית המשתנה באירופה ויודעים, במידת הצורך, מתי לצאת מהמסלול הזה ולמחזר אותו עם מסלול משכנתא אחר. מי שלא מבין במספרים וזקוק לנוסחות קבועות על מנת לקבל החלטה – המסלול הזה בהחלט לא בשבילו.

לא בטוחים על מה אנחנו מדברים? התייעצו, זאת לא בושה

עולם המשכנתאות הוא עולם מפחיד וחלק מהאנשים מאוד חוששים להיכנס אליו בלי שיש להם את כל המידע. אולם לצערנו אין לאף אחד מאיתנו אפשרות לדעת הכל, ולפעמים ייעוץ עם בעל מקצוע יכול לעשות את ההבדל. חברת אינפו משכנתאות היא חברה של יועצים למשכנתאות שיוכלו לשבת איתכם ולהסביר לכם מה כדאי ומה עדיף, ועל מה דווקא אפשר לוותר, כל זאת בשביל שתגיעו למסלול המשכנתא הטוב ביותר עבורכם.

 

מבנה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דפי צביעה
כללי
מה הם הסוגים השונים של דפי הצביעה?

בתור הורים, אחת המשימות המרכזיות שלכם היא להוציא את הילדים שלכם מהמסכים, ולהעניק להם פעילות עם ערך מוסף קצת יותר גבוה. דפי צביעה בהחלט עונים על הדרישה הזו, אולם כדי

כללי
למה אתם חייבים לעצמכם נופש כשר בקפריסין?

כולנו עובדים הרבה בשנים האחרונות וזה לא משנה בכלל מה המקצוע שלכם או מה למדתם. העניין הוא שהעידן המודרני דורש מאיתנו לעמוד בקצב התחרות ובנוסף, כולנו היינו רוצים להרגיש שאנחנו

קניות בלי לצאת מהבית
שיווק
כמה עולה לעשות קידום אורגני?

אם גם אתם, כמו הרבה אנשים אחרים בישראל, מנהלים עסק עצמאי ויש לכם אתר אינטרנט, בוודאי יצא לכם כבר לשמוע על הנושא של קידום אתרים. העניין הוא שאם בעבר, כאשר