חיפוש

איך עובדת מצלמה טרמית לאיתור נזילות?

נזילת מים בדירה היא מטרד לא נעים, בין היתר בגלל הצורך לקדוח בקירות או לשבור מרצפות על מנת להגיע לצנרת שבדירה ולבדוק היכן המקור של הנזילה.

עם זאת, ישנן שיטות שדרכן ניתן לאתר את מיקום הנזילות גם ללא צורך בחשיפה פיזית של הצנרת.

אחת מהשיטות המובילות לצורך כך היא שימוש במצלמה טרמית.

כיצד עושים זאת, ואיזה איש מקצוע כדאי להזמין לשם כך?

 

כיצד מתבצע איתור נזילה תוך שימוש במצלמה טרמית?

מצלמה טרמית מאפשרת לאיש המקצוע להבחין בין הבדלי טמפרטורות של האלמנטים שאותם הוא מבקש לבדוק. כדי שהמצלמה תוכל להשתמש בשינוי הטמפרטורות על מנת לאתר את המיקום המדויק של הנזילה, קודם יש לפתוח את ברז המים החמים ולדאוג שלאורך כל מערכת הצינורות יעברו מים חמים.

את המים החמים ניתן יהיה לראות בבירור במצלמה הטרמית לאורך כל מערכת הצינורות – וכך יהיה ניתן גם לזהות בקלות את המקום בו ישנה נזילה. אזור הנזילה ייראה במצלמה הטרמית כ"כתם" אדום וגדול, שבולט על רקע שטח שאר הצינור שאינו תקול.

 

האם תמיד ניתן להשתמש במצלמה טרמית לאיתור נזילות?

שימוש במצלמה טרמית עשוי להיות פתרון יעיל לאיתור מהיר של נזילות, אך הוא לא תמיד ניתן לביצוע. כדי ששיטה זו תעבוד, כאמור, ישנו צורך בחימום המים שבצנרת כדי ליצור הבדלי טמפרטורות שייקלטו בעדשות המצלמה. ייתכנו מקרים בהם לא ניתן ליצור הבדלים אלו – בעיקר כאשר הצנרת נמצאת מאחורי או מתחת למבודד חום, או כאשר אין אפשרות מעשית לחמם את המים שבצינורות.

במקרים בהם לא ניתן להשתמש במצלמה הטרמית לשם איתור הנזילה, ישנן דרכים אחרות ויעילות לא פחות לעשות זאת. בין היתר ניתן להשתמש במערכת שמע אקוסטית, שמסוגלת "לשמוע" את זרימת המים בצינורות וכך לאתר את המקור שבו הצינור תקול, או שימוש בגז ירוק (שאינו רעיל או מזיק לאדם) שמוזרם אל תוך הצנרת – ובעזרת מכשיר שבו חיישנים, ניתן לאתר את המיקום המדויק של הנזילה.

 

מדוע נדרש להזמין מאתר נזילות מקצועי על מנת לאתר את הנזילה?

שימוש במצלמה טרמית, כמו גם שאר השיטות המתקדמות לגילוי נזילות, לא מחייב חשיפה פיזית של הצנרת או הרס של הקירות בבית. זהו היתרון הגדול ביותר שיש לשיטות אלו – אך חשוב לשים לב שרק למאתר נזילות מקצועי ומומחה יש את הידע, הניסיון והמכשור הייחודי על מנת לבצע את איתור הנזילה בצורה האיכותית והטובה ביותר. אדם שאינו מיומן אף יוכל לגרום לנזק רב יותר משהיה מלכתחילה.

אחת מהחברות המובילות בשוק שמתמחה באיתור נזילות היא חברת "איתור ברור". אם אתם זקוקים לתהליך של איתור נזילות בחולון, בתל אביב, בראשון לציון, בחיפה או בכל אזור אחר ברחבי הארץ – פנו לחברת "איתור ברור", שיעמדו לרשותכם בכל זמן שתצטרכו!

 

איש אינסטלציה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
יעילות ראשית
כללי
הר הביטוח – יעילות שלא מהעולם הזה

בעבר אנשים שרצו לברר איזה ביטוחים יש להם וכמה הם משלמים על כל ביטוח בכל חודש היו צריכים להשקיע לא מעט מאמץ. היינו צריכים לאתר את חברות הביטוח השונות, בדרך

מכירת דירה, מחיר למשתכן
כללי
איך למכור דירה של מחיר למשתכן לפני הזמן המותר?

בעשור האחרון, מחירי הדירות בישראל עלו בקצב מסחרר. כתוצאה מכך, משפחות וזוגות צעירים מתקשים ברכישת דירה לצרכי מגורים. המדינה מנסה לספק פתרונות שונים, כמו תוכנית מחיר למשתכן, שמאפשרת רכישת דירות