חיפוש

סגירת תיק הטרדה מינית מחוסר ראיות

לעיתים, הטרדה מינית היא דבר שיכול להיות מאוד קשה להוכיח – אין עדים, אין מסמכים שיכולים להעיד על כך ולכן נוצר מצב שבו המילה של המוטרדת ניצבת נגד המילה של המואשם בהטרדה.

ברבות מן הסיטואציות האלו נוטות הרשויות לסגור את תיקי ההטרדה המינית מחוסר ראיות.

במאמר זה יוסברו המצבים השונים שבהם נהוג לסגור תיק על הטרדה מינית מפאת חוסר ראיות ומה ניתן לעשות על מנת למנוע מזה לקרות.

 

עדות

פעמים רבות, ההטרדה המינית נעשית בסיטואציה שבה נמצאים רק השניים יחד ואין אדם שיכול לראות את ההטרדה.

זהו מצב מורכב משפטית שכן כמות הראיות שישנה על כך שהייתה הטרדה הן נמוכות מאוד – והרשויות לא מעוניינות להתעסק במקרים שבהם סיכויי התיק נמוכים.

הטרדה מינית היא עניין טראומתי ורציני ונשים רבות לא מעוניינות או יכולות לשתף בכך את הסביבה בתקופה הקרובה לאירוע ההטרדה. עם זאת, ככל שייעשה שיתוף מהיר יחסית של האירוע לעדים רבים וביניהם אנשי מקצוע (למשל במידה ולמוטרדת ישנה פסיכולוגית) – הדבר יכול לשפר מאוד את סיכויי הניצחון של התיק.

הסיבה לכך היא שככל שיותר אנשים מודעים למצב ויכולים להעיד על האותנטיות של העדות – מתחזק משקלה של העדות ובכך היא יכולה להיות ראייה משמעותית יותר.

חשוב לשים לב שבמצבים שבהם ישנה עדות נגד עדות עורכי הדין של הצד השני יעשו הכל על מנת לקעקע את העדות של המוטרדת ולכן יש לחזק אותה, בין היתר באמצעים כאלו.

 

מסמכים

הטרדה מינית יכולה להתקיים בסביבות רבות ובדרכים מרובות – בין היתר במקום העבודה. ככל שהדבר קורה במקום העבודה או במרחב הדיגיטלי, העדות הכתובה שיש לקיומה של ההטרדה יכול להיות גבוה יותר.

ישנן דרכים ודינים מיוחדים לטיפול בהטרדה מינית בעבודה, בין היתר בעקבות ההשפעות הארגוניות שיכולה להיות להטרדה המינית ולמשמעויותיה הכלכליות – אשר מתגברות כאשר מדובר על סביבת עבודה.

בין אם מדובר על מיילים על תכתובות לא הולמות, הודעות בוואצפ או בפייסבוק הכוללות תוכן מטריד – הדבר מחזק משמעותית את הסיכויים של התיק שלא להיסגר מחמת חוסר בראיות ובכך שלא למצות את הדין עם המטריד.

 

מקרי עבר

אחת הדרכים שיכולות להשפיע מאוד על משקל עדותו של המטריד היא נבירה בעברו. לעיתים, מי שהטריד מינית פעם אחת עשה זאת פעמים רבות בעברו. ככל שהדבר קרה זה כמובן יכול להשפיע מאוד על אופיו של המטריד בעיניי בית המשפט ולצבוע את עדותו באור אחר. עם זאת, יש לשים לב שזוהי טקטיקה בעייתית שכן במשפט אדם נשפט על מעשים מסוימים ולא אחרים שלא הוכחו.

 

סיכום

תיקים על הטרדה מינית נוטים להיסגר רבות על חוסר בראיות. עם זאת, ישנם דברים שניתן לעשות על מנת להתמודד עם זה – חיזוק העדות על ידי עדים ומסמכים.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דפי צביעה
כללי
מה הם הסוגים השונים של דפי הצביעה?

בתור הורים, אחת המשימות המרכזיות שלכם היא להוציא את הילדים שלכם מהמסכים, ולהעניק להם פעילות עם ערך מוסף קצת יותר גבוה. דפי צביעה בהחלט עונים על הדרישה הזו, אולם כדי

הסכם גירושין
עריכת דין
לאט ובזהירות: הכל על עריכת הסכם גירושין

גירושין תמיד מהווים הליך טעון רגשית אשר דורש שיקול דעת ותכנון מדוקדק כדי שלא לייצר קשיים נוספים. אחד ההיבטים המכריעים בהליכי גירושין הוא עריכת הסכם גירושין. ככלל, ישנה חשיבות עליונה

נעל חומה
תינוקות
איך לעזור להתפתחות עם נעלי ילדים

תהליך ההתפתחות המוטורי של ילדכם הינו תהליך מהיר וארוך כאחד- עשרות פעולות שונות כמו שכיבה, זחילה והליכה קורות תוך זמן קצר מאוד. גם כאשר הילד גדל, חשוב לסייע לו ולעזור

חיפוי קיר לסלון
כללי
חיפויי קירות יוקרתיים שכדאי להכיר

בין אם אתם עומדים להיכנס לבית חדש ורוצים להפוך אותו להכי יפה שאפשר, ובין אם אתם משפצים את הבית שלכם מחדש ורוצים להכניס אווירה יוקרתית פנימה – חיפויי קירות יכולים