חיפוש

רשלנות רפואית במעקב אחר מטופל – האופציות העומדות בפניו

אחת הסיבות לרשלנות רפואית היא מעקב לקוי או אי ביצוע מעקב אחר המטופל. מקרים כאלו עלולים להסתיים בהחמרת מצב ונזק בלתי הפיך. המאמר יעסוק ברשלנות רפואית במעקב שאינו נעשה כשורה.

 

מתי יש לעקוב אחר המטופל?

כאשר אדם מגיע לרופא לבדיקות דם שגרתיות, עקב זיהום, דלקת, היריון או מחלה הרופא צריך לאבחן אותו ולתת לו את הטיפול ההולם. במקרים מסוימים ניתן טיפול אך לא נעשה מעקב או ביקורות אחר החולה שעלולות לעלות לו ביוקר מבחינה בריאותית. למשל, אישה בהיריון חייבת לאורך כל ההיריון להיות במעקב, לערוך בדיקות דם, סריקות וכיוצא בזה. חולי סרטן חייבים מעקב גם אם עברו טיפולים כימותרפיים וטיפולים תרופתיים כדי לשלול גרורות והתפשטות של המחלה באיברים אחרים.

חולי לב חייבים מעקב על מנת שלא ילקו באירוע לבבי, אדם המאובחן במחלה זיהומית שמקבל טיפול אנטיביוטי ארוך ואינו עובר מעקב, מצבו עלול להחמיר וכן הלאה. הרשלנות הרפואית אף יכולה לנבוע מחוסר מעקב באדם שמובל לניתוח ולא צם או חולה סוכרת שאינו נוטל תרופות במינון הנכון ונפגע באיברים נוספים. הרופא אחראי לזמן את המטופל לביקורת קבועה ולוודא שמצבו תקין, לשלוח אותו לבדיקות הנכונות, להתייעץ עם מומחים נוספים וכד'.

 

מהם הגורמים שמחייבים את הרופא לקחת אחריות?

ישנם שני גורמים עיקריים המחייבים את הרופא ליזום את המעקב אחר המטופל. הראשון הוא כאשר המטופל אינו בר דעת ואינו מסוגל להיות אחראי לגורלו ולבצע את הוראות הרופא, והשני כאשר נשקפת למטופל סכנה לחייו גם אם היא בטווח הרחוק. כלומר, אי רציפות של מעקב רפואי עשוי להיות בעל השלכות קשות כתוצאה מהזנחת החולה ובריאותו. במקרים של חוסר מעקב או מעקב לקוי ניתן להגיש תביעה משפטית על רשלנות רפואית.

יש להוכיח את הקשר בין חוסר המעקב לבין התוצאות הבריאותיות של המטופל באמצעות רופאים מומחים, מסמכים רפואיים, מרשמים שניתנו למטופל ועדויות נוספות. מומלץ לפנות למשרד העוסק ברשלנות רפואית כמו משרדו של עו"ד דוד פייל ולקבל ייעוץ ראשוני ללא התחייבות על מנת לדעת אם אכן יש עילה לתביעה משפטית.

 

אחריות לטווח הרחוק

חשוב לדעת שחוסר מעקב עלול להביא להשלכות גם לאחר שנים. תוצאות הבדיקות של השלכות הטיפול צריכות להיעשות במקרים מסוימים כמו אצל חולי סרטן על מנת שלא יוותר ספק. בנוסף, אם הבדיקות אינן מפוענחות בזמן, ההשלכות עלולות להביא חלילה למוות. אם ניקח לדוגמה חולה סוכרת שאינו נמצא במעקב של בדיקות דם, הנזק שייגרם לו יהיה בלתי הפיך.

לפיכך, הרופא מחויב לדאוג שהחולה יעבור בכל שנה בדיקות שגרתיות ויעדכן את הרופא על מצבו במיוחד כשמדובר במחלה שלא ניתן לרפא או מחלה ממארת. ביחד עם זאת גם למטופל צריכה להיות אחריות לבצע את הבדיקות ולהגיע לביקורות כיוון שלא ניתן להכריח אותו לכך במידה והוא בר דעת.

ד"ר מחזיקה סטטוסקופ בידיה
voltamax / Pixabay
תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נערה
דת
אטרקציות ופעילויות לבת מצווה

הגיע היום המיוחל של בתכם, ובת המצווה שלה מתקרבת בצעדי ענק. עם השנים הפך האירוע מחגיגה משפחתית וצנועה להפקה בסדר גודל של חתונה לכל הפחות, ועולם שלם של אטרקציות מוצע

הַדפָּסָה
כללי
אילו סוגי הדפסות קיימות ולמה הן משמשות?

הדפסה מאפשרת לשכפל עותקים רבים במהירות ובקלות. מהפכת הדפוס התרחשה לפני למעלה מ-600 שנה ומאז הטכנולוגיה רק השתפרה והתקדמה, ובנוסף להדפסות הצבעוניות על נייר, שכמעט כל אחד יכול להפיק במדפסת