חיפוש

שוחד- דוגמאות ופסקי דין

עבירת השוחד נחשבת לאחת מהעבירות החמורות הכלולות תחת עבירות המרמה וההונאה. עבירת השוחד נתפסת כפעולה המשחיתה את החברה ואת המדינה, ומשכך המחוקק עשה מאמצים רבים לצמצום ומיגור תופעת מתן וקבלת שוחד.

 

מה נחשב לשוחד?

עבירת השוחד עשויה לבוא לידי ביטוי בהצעה או בקבלת טובת הנאה עבור פעולה הקשורה למילוי תפקידו של עובד ציבור, כשקבלת טובת הנאה יכולה להיות מכל סוג שהוא – כלומר אין חובה שטובת ההנאה תהיה חומרית בהכרח. בנוסף, אדם עשוי להיות מואשם בנתינת או קבלת שוחד גם באם השוחד אינו הוביל לתוצאה מסויימת, כלומר הפעולה בגינה ניתן השוחד לא חייבת להתמלא בכדי לייחס לאדם אישום זה.

לדוגמא, אדם א' מספק טובת הנאה לאדם ב', במטרה להשפיע עליו לפעול בצורה מסויימת בסיטואציה מסויימת, וזאת בכדי לספק את האינטרסים של אדם א'. לבסוף, אדם ב' לא ביצע את הפעולות עליהם הוא צווה על ידי אדם א' – ובכל זאת, שני האנשים הללו עשויים להיות מואשמים בעבירת השוחד.

 

הקושי בזיהוי והוכחת עבירת השוחד

קשה להוכיח עבירת שוחד וזאת מהסיבה שבכדי שימולאו יסודות עבירה זו, יש צורך הן בקבלת טובת הנאה והן בידיעה ובקיום זיקה בין קבלת טובת ההנאה למעשה שמצופה ממקבל השוחד לעשות. משכך, איסוף הראיות כנגד נותני ומקבלי השוחד הינה מלאכה לא פשוטה, ופעמים רבות מצריכה מעורבות של גורמים רבים.

 

אנשי ציבור מוכרים ועבירות השוחד

בין השנים 1984-1990 השר דרעי הורשע בקבלת שוחד מארגון ישיבת לב הבנים, כשהשוחד היה על סך של 150,000 דולר. נטען כי הכסף ניתן לדרעי בתמורה לכך שבעתיד, ינצל את תפקידו כאיש ציבור ויקדם אינטרסים של הישיבה.

בשנת 2014 ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט – הורשע בפרשת הולילנד בקבלת שוחד והפרת אמונים. אולמרט קיבל עונש עמד על 6 שנות מאסר, שתיים של מאסר על תנאי ואף קנס של מיליון שקל. אולמרט ערער על קביעת בית – המשפט ואכן זוכה, אך בשנת 2016 הורשע בקבלת שוחד בפרשת הזרע, ומשכך נכנס לכלא בפברואר 2016.

 

 

העונש בעבור עבירות השוחד

העונש לנותן השוחד עשוי להיות עד 7 שנות מאסר, והעונש בעד קבלת שוחד עשוי להגיע עד 10 שנות מאסר. ההבדל בעונשים נובע מכך שבדרך – כלל נותני השוחד הינם אנשים פרטיים, ואילו מקבלי השוחד הם עובדי ציבור.

 

במקרה של אישום בעבירת שוחד כלשהי, אתם מוזמנים להתייעץ עם עורכת – הדין סיוון כהן. סיוון עורכת – דין מקצועית ואמינה והיא עשויה לעזור לכם להעלות ספק ביסוד החשד לעבירת השוחד ולמזער את סעיפי האישום. בנתיים, אתם מוזמנים לבקר באתר של משרדה בכתובת http://www.lawyersivan.co.il.

שוחד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בניין גדול
ביתי
התפקידים השונים בועד הבית

לוועד הבית בבניין משותף ישנם לא מעט תפקידים. מהם? להלן הפרטים. תפקידי ועד הבית – נציגות ואחריות ועד הבית הוא הגוף המייצג של כלל בעלי הדירות  בבניין. הועד מורכב מדיירים

רשלנות רפואית בסוכרת
טיפולים
מתי מתרחשת רשלנות רפואית במקרי סכרת?

מחלת הסכרת היא מחלה כרונית, המשפיעה באופנים שונים על תפקודו השגרתי של האדם, ויכולה אף במקרים חריגים לגרום למוות בטרם עת. לפיכך, לזיהוי מחלת הסכרת מוקדם ככל האפשר, כמו גם