חיפוש

מהו תיקון 190 למס הכנסה

 

תיקון 190 למס הכנסה הוא תיקון המאפשר לשכירים או לעצמאיים הנמצאים לפני גיל הפנסיה, להפקיד כספים לקופת הגמל. זאת, במטרה לייצר לעצמם מקור הכנסה קבוע הפטור ממס אם הוא נמשך בצורת קצבה חודשית, או שהמס עליו נמוך אם הוא נמשך בצורה של סכום חד פעמי לאחר גיל הפרישה. מדובר בתיקון מהותי, המאפשר לבעלי נכסים פיננסיים להשתמש בהם בחכמה, תוך הפחתה ניכרת של תשלומי המס למדינה. מה בדיוק אומר התיקון, ולמי בעצם הוא מיועד? מה היתרונות של הפקדה לקרן השתלמות על פי התיקון הזה, על פני הפקדת כספים בתוכניות חיסכון או רכישת ניירות ערך? בשורות הבאות נעסוק בתיקון קטן בפקודת מס הכנסה, שיכול להיות שווה הרבה כסף למי שישתמש בו נכון.

 

מהו נוסח התיקון ולמי הוא מיועד

תיקון 190 למס הכנסה מאפשר לגמלאים או למי שקרובים לגיל הפרישה, להפקיד סכומי כסף שהצטברו אצלם בחסכונות, פיקדונות עו"ש, ניירות ערך או מט"ח, לקופת גמל. זאת, בסכום אחד גדול, שיופנה לאפיק השקעה על פי הבחירה של המפקיד. הכסף הזה יושקע באמצעות קופת הגמל, במכשירים פיננסיים האטרקטיביים והרווחיים ביותר, במטרה לייצר ערך מוסף גבוה ככל האפשר, קרי רווחים כספיים, עבור הסכום שהושקע בקרן.

בהגיע המפקידים לגיל הפרישה, הם יוכלו למשוך את כספי קופת הגמל בשתי דרכים: בצורת משיכה חד פעמית, או בצורת קצבה לכל חייהם.

משיכה חד פעמית – במקרה הזה, ישולם מס של 15% עבור הרווחים שנוצרו מרגע ההפקדה עד רגע המשיכה, בניכוי השפעת המדד. התשלום הזה הוא נמוך באופן משמעותי מהתשלום שהיו אותם מפקידים משלמים עבור אותו הסכום, אילו לא היה מופקד בקופת הגמל. אז היו אחוזי המס עומדים על 25%.

משיכת קצבה – במקרה הזה, לא ישלם המשקיע בקופת הגמל מס עבור הקצבה החודשית שימשוך. בנוסף, הכספים יישארו בקרן וימשיכו להיות מושקעים באפיקים פיננסיים רווחיים.

כל האמור לעיל, נכון אך ורק במקרה שלרשות המפקידים עומדת קרן פנסיה המזכה אותם התשלום חודשי הגבוה מרף המינימום הקבוע בחוק.

 

 

משרד עם מחשבון וניירות

 

 

הפקדה לקרן השתלמות או השקעה בניירות ערך

השקעה בניירות ערך, דורשת תשומת לב מרובה ומעקב צמוד אחרי ההתרחשויות בבורסה, כמו גם הבנה במכשירים פיננסיים שונים. מעבר לעיסוק הקבוע בשמירה על ההון, חייב המשקיע בניירות ערך בתשלום מס של 25 אחוזים על הרווחים, סכל פעם שהוא מבצע מכירה של ניירות ערך שאכן הניבו רווחים. מנגד, השקעה בקופת גמל מותירה את מלאכת המעקב לאנשי המקצוע. באשר למס – הרי שבמקרה של משיכה חד פעמית ישולם מס מוקטן של 15% בלבד על הרווחים, בניכוי השפעת המדד. באשר לנזילות במקרה של פטירה – הרי שקופות גמל הן נזילות, ומאפשרות לשאריו של הנפטר לקבל את הכסף כולו, בניכוי מס מופחת על הרווחים. במקרה שבו היורשים הם מעל גיל 60, הם יהיו זכאים למשיכת קצבה פטורה ממס.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קניות בלי לצאת מהבית
שיווק
כמה עולה לעשות קידום אורגני?

אם גם אתם, כמו הרבה אנשים אחרים בישראל, מנהלים עסק עצמאי ויש לכם אתר אינטרנט, בוודאי יצא לכם כבר לשמוע על הנושא של קידום אתרים. העניין הוא שאם בעבר, כאשר

קבלן
בעלי מקצוע
איך מחשבים חומר לפי מ"ר

אחד המרכיבים החשובים בקביעת העלות של שיפוצים בבית או בעסק, הינו החומר הנדרש לביצוע השיפוצים. ככל שהשיפוצים הם מקיפים יותר, כך הצורך לחשב בצורה נכונה את כמות החומר הדרש הוא