חיפוש

איך למכור דירה של מחיר למשתכן לפני הזמן המותר?

בעשור האחרון, מחירי הדירות בישראל עלו בקצב מסחרר. כתוצאה מכך, משפחות וזוגות צעירים מתקשים ברכישת דירה לצרכי מגורים. המדינה מנסה לספק פתרונות שונים, כמו תוכנית מחיר למשתכן, שמאפשרת רכישת דירות בעלות מוזלת. מכירת דירה זו אסורה בטרם יעבור פרק זמן מסוים מעת הרכישה. במאמר הבא נסביר כיצד בכל זאת ניתן למכור דירה כזאת עוד לפני פרק הזמן שנקבע בחוק.

 

דירה במחיר למשתכן

מחיר למשתכן היא תוכנית ממשלתית שקיימת כבר מספר שנים. לפי תוכנית זו, אזרחים שונים, שעומדים בתנאי הסף, יכולים להירשם להגרלה עבור דירות מסוימות. אם הם זוכים באותה הגרלה, הם מקבלים זכות לרכוש את הדירה המדוברת בהנחה משמעותית. ההנחה מתאפשרת באמצעות הנחה שעושה המדינה לקבלן ברכישת הקרקע, מה שיוצר הוזלת עלויות. החוק קובע איסור על מכירת דירה מחיר למשתכן במשך תקופה מסוימת.

 

מגבלות על מכירת הדירה

מכירת דירה יכולה לייצר רווח משמעותי למוכר. לכן, מי שמוכר דירה שנרכשה במסגרת מכיר למשתכן יכול לייצר רווח משמעותי, שכן הוא רכש את הדירה בהנחה, אך הוא יכול למכור אותה לפי הערך האמיתי שלה בשוק. הדבר יהווה ניצול לרעה של ההטבה הממשלתית. החוק קובע שניתן למכור דירה כזאת רק לאחר 5 שנים מקבלת טופס 4 עבור הדירה, או 7 שנים לאחר הזכייה בהגרלה.

 

מה קורה כאשר יש צורך הכרחי במכירת הדירה?

ההגבלות הללו שמטילה המדינה באות למנוע ניצול לרעה של התוכנית הממשלתית, שאמורה לסייע לאנשים שזקוקים לדיור לצרכי מגורים. למרות זאת, גם אנשים כאלו יכולים להיות חייבים למכור את הדירה, למשל כתוצאה מהתרחבות המשפחה.

 

פנייה אל עורך דין

הדבר הראשון שכדאי לעשות כדי למכור את הדירה לפני הזמן המותר, הוא לפנות אל עורך דין. עורך הדין יוכל לשמוע את הסיבה שלכם למכירת הדירה ויסייע לכם בפעולות שונות לצורך המכירה באופן חוקי.

 

פנייה לוועדת החריגים

במשרד השיכון והבינוי, שאחראי על תוכנית מחיר למשתכן, קיימת וועדת חריגים של התוכנית. מי שרוצה למכור דירה שנרכשה במסגרת מחיר למשתכן לפני הזמן יכול לפנות אל הוועדה הזאת על מנת לקבל אישור.

 

ייצוג בוועדה

אתם זכאים לקבל בוועדה ייצוג משפטי מעורך דין. עורך דין שייצג אתכם יכול לסייע לכם באמצעות הידע המשפטי שלו והבקיאות שלו בחוק, על מנת שהוועדה תשתכנע לאשר לכם את מכירת הדירה.

 

השכרת דירה לפני פרק הזמן שקובע החוק בכל הנוגע למכירה

אומנם מכירת דירה אפשרית לפני פרק הזמן שקובע החוק (5 שנים מקבלת טופס 4 או 7 שנים מהזכייה בהגרלה) רק בכפוף לאישור וועדת החריגים של משרד הבינוי והשיכון, אך חשוב לדעת שהשכרת הדירה לפני פרק הזמן המדובר אפשרית מבחינת החוק, במידה ובעלי הדירה רוצים לשנות את מקום המגורים שלהם.

מכירת דירה, מחיר למשתכן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
להדביר צרעות
הדברה
כיצד מדבירים צרעות?

צרעות עלולות להוות מטרד וסכנה בבית, במיוחד אם הן בונות את הקינים שלהן בסמיכות לבני אדם. עבור אלה עם פוביה מצרעות, עצם נוכחותם של חרקים אלה יכולה להיות מפחידה. חשוב

עורך דין דמי מפתח
עריכת דין
מה הם דמי מפתח ומתי נצטרך בשבילם עורך דין?

כאשר מדובר על השכרת דירה, מעורבים שיקולים כספיים שונים, לרבות דמי מפתח. דמי מפתח מתייחסים לכל תשלום או תמורה שמקבל המשכיר, בנוסף לדמי שכירות, ביחס להחזקה או החזרה של דירה

ציוד הגברה
אירועים
איזה ציוד הגברה מומלץ להשכיר לאירוע ברית?

כאשר מתכננים אירוע ברית, חשוב להבטיח שמערכת השמע והסאונד יהיו באיכות מעולה. הצלחתו של כל אירוע נשענת במידה רבה על תקשורת ברורה ויעילה, וכאן נכנסת לתמונה החשיבות של ציוד הגברה

אישה ישנה
בעלי מקצוע
ניקוי מזרנים בגבעת זאב

ניקוי מזרנים הוא מצרך מבוקש בירושלים וסביבותיה, כמו גם בשאר חלקי הארץ. מדוע, אתם תוהים? ובכן, מסתבר שגם תושבי ירושלים והאזור מבינים את חשיבות הפעולה הטריוויאלית הזו, ומעבר לכך- משכילים