חיפוש

דוח שנתי לעצמאים – מורה נבוכים

כל עצמאי צריך להכיר את הדוח השנתי – זהו אותו דוח שהוא צריך להגיש אל מס הכנסה לאחר תום שנת המס. בישראל, שנת מס עובדת בצורה קלנדרית לפי לוח השנה הלועזית, כלומר מתחילת השנה הלועזית ועד לסופה, זוהי שנת מס אחת. רשות המיסים מקבלת דוחות שנתיים על כל שנת מס מעצמאים שונים, ומחשבת בעזרתם את המיסוי המתאים והרלוונטי עבורכם. עיינו במדריך הבא בנושא הדוח השנתי המיועד לעצמאים.

 

דוח שנתי לעצמאים

בין אם אתם מחליטים לעשות זאת באמצעות רואה חשבון, כמו רואה חשבון יניב נשר, ובין אם אתם מעדיפים לעשות זאת בעצמכם, כל עוד אתם עצמאים אתם תצטרכו למלא דוח שנתי למס הכנסה. דוח זה כולל באופן עקרוני פירוט על הכנסות והוצאות שונות, שבסופו מחשב מס הכנסה את המס שעליכם לשלם על הרווח השנתי שלכם.

 

מי מחויב להגיש?

באופן כללי, כל עצמאי מחויב להגיש דוח כזה למס הכנסה. גם עסקים קטנים, כמו עוסקים פטורים ועוסקים מורשים, מחויבים להגיש את הדוח הזה. לפי החוק, בעל עסק עם מחזור הכנסות מצומצם שאינו עולה על 60,000 שקלים, יכול להגיש דוח מקוצר למס הכנסה. את הדוח יש להגיש במועד הקבוע בחוק, על מנת להימנע מסנקציות פליליות.

 

כיצד ההגשה מתבצעת?

התפתחות הטכנולוגיה מגיעה גם לישראל, וכיום ניתן להגיש דוח שנתי למס הכנסה באתר רשות במיסים, באמצעות טופס 1301. את הטופס הזה יש למלא ולכלול בו את הפרטים הרלוונטיים. בין היתר, פרט לפרטים על ההכנסות השונות, ההוצאות השונות, הניכויים והזיכויים של העסק, יש למלא את פרטים כלליים על העסק ועל מגיש הדוח.

את הדוח יכול להכין כאמור עצמאי בעצמו, או להיעזר בשירותיו של איש מקצוע, כמו רואה חשבון. בנוסף, ייתכנו מקרים בהם יהיה על העצמאי לצרף אל הדוח טפסים שונים, כמו טופס 126 שמצורף במקרים של העסקת עובדים בעסק.

 

הוצאות מוכרות

מה קורה כאשר אתם מוציאים כסף לטובת העסק שלכם? פרסום לעסק, ציוד למשרד ומשכורות לעובדים אלו הוצאות שכורכות באופן ישיר לעסק. במקרים הללו ניתן לרשום את ההוצאות הללו בדוח כהוצאות מוכרות. הוצאה מוכרה מחושבת באופן שונה מהוצאה רגילה (הוצאה לא מוכרת). היא מאפשרת לבעל העסק ליצור רווח קטן בדוח בצורה חוקית, מה שמקטין גם את המס שנגבה מהעצמאי לפי חישובי הדוח.

 

הגשת הדוח בזמן

אי הגשת דוח למס הכנסה בזמן היא עבירה פלילית. עצמאי שלא מגיש את הדוח שלו בזמן חשוף לסנקציות שונות. מועד הגשת הדוח הוא עד ה-30 לאפריל של השנה שלאחר שנת המס עבורה מגישים את הדוח. במידה ואתם רוצים להגיש את הדוח מאוחר יותר, תצטרכו לפנות אל רשות המיסים ולקבל ממנה את האישור הרלוונטי. ישנם עסקים שמראש יכולים להגיש את הדוח מאוחר יותר.

דוח שנתי לעצמאים - מורה נבוכים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דפי צביעה
כללי
מה הם הסוגים השונים של דפי הצביעה?

בתור הורים, אחת המשימות המרכזיות שלכם היא להוציא את הילדים שלכם מהמסכים, ולהעניק להם פעילות עם ערך מוסף קצת יותר גבוה. דפי צביעה בהחלט עונים על הדרישה הזו, אולם כדי

כסאות בר
רהיטים
כסאות בר עם משענת או ללא? מה יותר כדאי?

ממש ברור מאליו מדוע כסאות בר הפכו לשם דבר בקרב בעלי בתים רבים כיום. בעוד נראה, על פניו, כי זאת האופציה הכי מושלמת כיום לעיצוב הבית, עולה שאלה חשובה ושכיחה

ציור של עצים וערסל
לבית ולגינה
ערסל גינה

ערסל לגינה הפך לאחרונה למוצר נפוץ ושימושי, וניתן למצוא אותו בווריאציות רבות ושונות. היצרנים מנגישים את הערסלים השונים ללקוחות, ע"י יצירת סוגים שונים המתאימים לסיטואציות שונות. נוכל למצוא בשוק ערסלים