חיפוש

כמה כסף מגיע לכם על מילואים

לאחר השחרור מהצבא חיילים רבים מוצאים את עצמם נקראים לשירות מילואים מדי שנה, חלק שמח לקחת הפסקה קצרה משגרת חייהם ואחרים קצת פחות שמחים לחזור למדים. ללא קשר למידת השמחה משירות המילואים לכל המשרתים מגיע תגמול על תרומתם למדינה. מאמר זה יעסוק בכמה כסף מגיע לכם על מילואים.

הזכאות לתשלום על שירות מילואים

לתשלום על שירות מילואים זכאי כל מי שביצע שירות מילואים, ההגדרה כוללת את אלו שנקראו לשירות בצו 8 וכן את אלו שנקראו לשירות בצו יומי או חצי יומי.

כמו כן מי שזומן למילואים לטובת אימונים זכאי גם כן לתשלום מילואים וכן מי שעוד לא גוייס לצבא, עובד קטין שנקרא להשתתף בגדנ"ע זכאי לקבלת תשלום על השתתפותו.

חייל קרבי

סכום הכסף שמגיע לכם על מילואים

כמות הכסף המגיעה לכם מתחלקת על פי סטטוס התעסוקה:

שכיר – משכורותו (ברוטו) במהלך שלושת החודשים האחרונים שקדמו לשירות המילואים תחולק ב-90 והשכר ישולם על בסיס יומי.

עצמאי – השכר היומי ייקבע על פי הכנסתו החייבת בדמי ביטוח בשלושת החודשים שקדמו לשירותו אליה יתווספו 25 אחוז, סכום זה יחולק ב-90 ויהווה את השכר היומי.

סטודנטים ומובטלים – כל מי שביצע שירות מילואים ולא יכול להציג תלושי משכורת עדכניים זכאי לתשלום יומי על סך 198 שקלים.

מענק עודף על שירות מילואים

אלו ששירותו מעל למספר ימים מסויים בשירות מילואים זכאים לתשלום נוסף עבור שירותם וכן לנקודות זיכוי במס ההכנסה, המענק ניתן על פי החלוקה הבאה:

מי ששירת 10-14.5 ימי מילואים זכאי לתשלום נוסף של 1,308 ש"ח וכן לחצי נקודת זיכוי במס הכנסה.

מי ששירת 15-19.5 ימי מילואים זכאי לתשלום נוסף על סך 2,616 ש"ח וכן לנקודת זיכוי במס הכנסה.

מי ששירת 20-36.5 ימי מילואים זכאי לתשלום נוסף על סך 3,924 ש"ח וכן לנקודה זיכוי וחצי במס הכנסה.

מי ששירת מעל ל-37 ימי מילואים זכאי לתשלום נוסף על סך 5,232 ש"ח וכן לשתי נקודת זיכוי במס הכנסה.

קבלת הכסף המגיע לכם על שירות מילואים

כמו שקבלת פטור ממילואים תלויה בגורמים שונים, כך קבלת הכסף מתבצעת על פי חלוקה של שכירים ועצמאים. עובד שכיר בשכר חודשי ועובד שכיר בשכר יומי אשר עבדו לפחות 75 ימים מבין שלושת החודשים שקדמו לשירות המילואים יקבלו את כספם דרך המעסיק לאחר שיגישו טופס 3010 אותו קיבלו מקצין הקישור.

עצמאי אמור לקבל את השכר באופן אוטומטי ומבלי להגיש תביעה. יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי רק במידה והתשלום לא מבוצע בחלוף שלושה שבועות מביצוע שירות המילואים.

שירות המילואים הוא חובה אותה ממלאים אזרחים רבים במדינת ישראל. על השירות מגיע לכם כסף וחשוב לבדוק שקיבלתם את כל השכר המגיע לכם על פי החוק. במידה ואתם מזהים כי לא שולם לכם הכסף המגיע לכם הגישו תביעה בנושא.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מטבעות
פיננסים
מאיזה סכום צריך להתחיל לשלם מעמ

אתם חושבים שהגיע הזמן לעשות את הצעד שעליו חשבתם כבר לא מעט זמן, לעזוב את העבודה ולהקים עסק עצמאי? חוששים מכל נושא התשלומים וללא ממש יודעים האם יהיה עליכם לשלם

כללי
למה אתם חייבים לעצמכם נופש כשר בקפריסין?

כולנו עובדים הרבה בשנים האחרונות וזה לא משנה בכלל מה המקצוע שלכם או מה למדתם. העניין הוא שהעידן המודרני דורש מאיתנו לעמוד בקצב התחרות ובנוסף, כולנו היינו רוצים להרגיש שאנחנו