חיפוש

מה ההבדל בין מיטה יהודית למיטה רגילה

מיטה יהודית כשמה כן היא, פטנט יהודי עתיק יומין, מיטה שפותחה בעקבות ההלכה היהודית. שמירת טהרת המשפחה והעובדה כי הבעל והאישה משמרים את המגע הפיזי האינטימי לימי הטהרה, השפיעו בין השאר על עיצוב המיטות וחדר השינה. 

 

בהזדמנות זו, קצת על ההיסטוריה של המיטה

מאז ומתמיד ישנו בני האדם על מצע. בעבר הרחוק המיטות היו בגובה הרצפה. המיטה הייתה עשויה מצמחים אסופים בתוך מחצלות, מה שהיום בעצם משמש כמזרן, ללא בסיס מתחתיו. המיטה הייתה מאוד גדולה וכל בני המשפחה ישנו עליה ביחד. המיטה המוגבהת, מיטה היושבת על בסיס, שהקנתה בטחון לישנים עליה מפני זוחלים, כפי שאנחנו מכירים אותה היום, הופיעה לראשונה ככל הנראה במצרים בתקופת הפרעונים. ככל שהעולם התפתח, עברנו משינה משפחתית לשינה זוגית, עד למצב שבו לכל ילד יש חדר ובתוכו מיטה.

מאז ועד היום הוקדשה תשומת לב מרובה לעיצוב המיטה, החומרים ממנה היא עשויה, ונוחות השינה. אחרי הכל אנחנו מבלים במיטה לפחות שליש מחיינו. יש מיטות עץ, מיטות מתכת, מיטות חשמליות ומיטות יפניות, אבל המיטה בצורתה הבסיסית לא השתנתה כבר אלפי שנים.

 

מה מייחד את המיטה היהודית?

מי שמיוחדת בין שלל המיטות, היא המיטה היהודית שזכר לה נמצא כבר בתלמוד במאה השלישית לספירה. המיטה היהודית היא מיטה זוגית המורכבת משתי יחידות שינה ליחיד, המתחברות ליחידה אורגנית אחת. למעשה זוהי מיטה זוגית הניתנת להפרדה בעת הצורך והרצון. מיטה יהודית היא למעשה מיטה  זוגית עם טאץ' ייחודי, הקיימת באין ספור עיצובים, צבעים, צורות וגדלים.

 

האם יש יתרונות למיטה יהודית?

למיטה היהודית יתרונות שימוש מסוימים, שאינם קיימים במיטה הרגילה. כמו אחותה המיטה הזוגית הרגילה, מיטה יהודית איכותית היא בראש ובראשונה מיטה סופר נוחה, אורתופדית, המבטיחה שנת לילה עמוקה, שמירה על הגב וקימה ליום מרענן. בנוסף, מכיוון שמדובר בשני מזרנים שונים לבני הזוג, המיטה היהודית מבטיחה נוחות שינה מקסימלית לכל אחד ואחת.

המיטה היהודית פותחת אפשרויות שונות לסידור חדר השינה ולאירוח. המיטות הנפרדות מקלות על ניקיון חדר השינה, מאפשרות להעמיד את הבית לרשות אורחים שאינם מעוניינים לישון במיטה זוגית, ועוד שורה של יתרונות נוספים.

 

אז למי מתאימה המיטה יהודית?

בנוסף לצרכנים הרוכשים את המיטה היהודית מסיבות הלכתיות, המיטה היהודית היא  אפשרות נהדרת לאנשים שרוצים "להשתגע" מעט בחדר השינה ולשבור את האחדות והסימטריות. למשל, לזוג צעיר שעדיין לא נכנס לבית הקבע וצפוי לעבור דירות, מיטה יהודית עשויה להקל מאוד על המעברים והשינויים.

 

לסיכום

מיטה יהודית שונה ממיטה זוגית רגילה, בכך שהיא מורכבת משתי מיטות יחיד איכותיות הניתנת להפרדה. היא משרתת זוגות דתיים, אך לא רק, מכיוון שהיא מתאימה למגוון רחב של צורות חיים ודיור.  בסופו של דבר, היא משלבת יתרונות משל מיטה זוגית ומיטת יחיד גם יחד.

מיטה יהודית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
התכשיטים הרומנטיים ביותר

רכישה של תכשיט רומנטי לבת הזוג מהווה ללא ספק את המתנה המושלמת והמרגשת ביותר. המומחים של חברת דיימונד פקטורי איגדו בעבורכם את התכשיטים הרומנטיים והמיוחדים ביותר, כך שתוכלו להפתיע את