חיפוש

היסטוריה של אבן השיש ושימושיה בעיצוב הפנים והארכיטקטורה

אבן השיש נחשבת לאופנתית במיוחד וניתן למצוא אותה בבתי אב ועסקים רבים. מדובר באבן שתמיד לקחה חלק בולט בעיצוב הפנים והארכיטקטורה. המדריך הנוכחי יצא לבדוק את ההיסטוריה של אבן זו, כדי להציג בפני כל דורש את התקופות השונות בהיסטוריה שבהן נעשה שימוש באבן למטרות שונות. הישארו אתנו ותגלו את כל האינפורמציה המרתקת בנושא זה.

 

השיש בתקופת הרנסאנס

בתקופה זו נתפס בעיני רבים כאבן שמתאימה לעשירים בלבד. בתקופה זו היו חיפויים שלמים של שיש שמילאו קירות שלמים בטירות ובתים יוקרתיים. ברוב המקרים היה מדובר בשיש לבן ששולב בגוונים של אפור. מדובר בטרנד שחזר אלינו בימים אלה (מי שנכחו באולמות התצוגה של שיש, יודעים שהקלאסיקה האיטלקית חזרה אלינו ובגדול).

נוסיף ונאמר כי אריחי השיש היו באותם שנים כפלטות גדולות ממדים שהעניקו מראה מרווח במיוחד. חשוב לציין כי היכולת לחתוך את השיש בהתאמה מושלמת לחללים גדולים כאלה הייתה נחשבת למורכבת, כך שזו הייתה שמורה למי שהייתה להם היכולת לשלם על כך.

אבן שיש ושימושיה בעיצוב פנים

השיש במאה העשרים

בתקופה זו השיש נתפס בעיני רבים כאבן מיושנת ולא מעודכנת. אבן זו נותרה בעיקר בבתים של מלכים ומי שיכלו להרשות לעצמם לרכוש אותה למרות שהיא כבר לא הייתה נחשבת ל"אופנתית". במשך עשרות שנים נעשה שימוש באבנים אחרות שהיו זמינות. אך הדבר לא נשאר כך לאורך זמן. שכן, בשנים האחרונות, הייתה חזרה משמעותית של השיש לחיים שלנו. שכן, בעידן הנוכחי אפשר לראות שיש בכל מקום.

 

השיש במאה הנוכחית

אי אפשר להתעלם מן העובדה כי השיש חזר ובגדול אל חיינו. במאה הנוכחית נעשה שימוש תדיר בשיש ולא רק עבור משטחי עבודה. יש כיום מגוון עצום של סוגי שיש בצבעים וטקסטורות מגוונות, כך שכל אחד יכול לבחור את השיש המתאים לו ביותר למשטח או לחיפוי קירות. בחרנו להעשיר אתכם במידע עדכני ומעניין אודות סוגי השיש שקיימים בימים אלו. קראו את הפסקה הבאה ותגלו הכול אודותיהם.

אבן שיש ושימושיה בעיצוב פנים

סוגי השיש שנעשה בהם שימוש נפוץ בימים אלה

כאמור, ישנו מגוון עצום של סוגי שיש. הסוג הנפוץ ביותר הוא אבן קיסר שמשמש בדרך כלל למשטחים. יש מי שאומרים שהוא הפך להיות לשם נרדף למושג "שיש למטבח". בנוסף אליו יש גם שיש גרניט פורצלן שמככב במטבחים רבים בשנים האחרונות. סביר להניח שהבחירה בו נעשית בגלל היתרונות הרבים שיש בו, למשל:

  • עמידה בפני טמפרטורות גבוהות
  • עמידה בפני שריטות
  • עמידה בפני שחיקה ועוד

בנוסף לשני אלה יש גם את האינפיניטי פורצלן, אבן קיסר פורצלן ועוד.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את ההיסטוריה של אבן השיש והשימושים שלה בעיצוב הפנים והארכיטקטורה. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע הרלוונטי, כך שנותר לכם רק להפיץ אותו הלאה למי שמתעניין בנושא ולהראות בקיאות.

אבן שיש ושימושיה בעיצוב פנים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קניות בלי לצאת מהבית
שיווק
כמה עולה לעשות קידום אורגני?

אם גם אתם, כמו הרבה אנשים אחרים בישראל, מנהלים עסק עצמאי ויש לכם אתר אינטרנט, בוודאי יצא לכם כבר לשמוע על הנושא של קידום אתרים. העניין הוא שאם בעבר, כאשר