חיפוש

לומדים לדבר בעד עצמנו – כל היתרונות הרגשיים לקורס דיבייט לילדים

הדיבייט, או המעמת בעברית צחה, הוא דיון ברוח ספורטיבית על נושא אקטואלי מסויים  כאשר שני צדדי המתרס מביעים את עמדותיהם בעד או נגד ומציגים לראווה את כישוריהם הרטוריים, יכולת ביטוי גבוהה, הקשבה ותרבות דיון. רכישת כלים להתמודד בדיבייט מול קהל מחזק את הבטחון העצמי, משפר את יכולות הדיבור מול קהל, יכולת התבטאות בעל פה, שנינות ורטוריקה ושיתוף הפעולה בקבוצה.

 

מהו דיבייט?

הדיבייט, או המעמת, מטרתו לחוות הנאה מן הדיון עצמו ללא צורך לשכנע את היריב או את הקהל בצדקתך. בדיבייט נבחנים בעיקר טיב הטיעונים, הנימוקים, היכולות הרטוריות והביטוי העצמי והתנסחות והדיבור מול קהל. שורשיו נטועים עמוק בתרבות היוונית הקלאסית, עת אנשי סנאט, פילוסופים ואנשי רוח שונים נהגו לשטוח את התיאוריות החדשות שלהם מול מתנגדים ולהגן עליהם באמצעים רטוריים. קורס הדיבייט המומלץ של שרביט יסייע לילדיכם לרכוש כישורים מילוליים שיכולים לשמש אותו במגוון של דרכים כשיתבגר.

קורס דיבייט לילדים

כל היתרונות של קורס דיבייט לילדים

מעבר לסיפוק וההנאה שבדבר, קורסי הדיבייט מעניקים לילדים כישורים חברתיים ורטוריים שיכולים לשמש אותם במובנים רבים ככל שילכו ויתבגרו:

  • ביטחון עצמי – אדם בטוח בעצמו יותר כשהוא מסוגל לנהל דיון ענייני באמצעות הבהרה מסודרת וענינית של הנושא המרכזי. כך ניתן להגיע להבנה ולגיוס הצד השני בקלות רבה יותר ממקום רגוע ובוטח יותר.
  • כושר ביטוי – היכולת להציג עובדות, הוכחות, דיעות ורעיונות בצורה ברורה, ממוקדת, מנוסחת היטב, יכולה לעזור לכל אדם בכל גיל להביע את רצונו ואת מטרתו.
  • דיבור מול קהל – אחד הכישורים החשובים ביותר הנרכש באמצעות דיבייט הינו דיבור מול קהל. היכולת לחוש בנוח בזמן הצגת מצגת או נושא לדיון מול עוד אנשים הינה כלי עבודה חשוב הן בכיתה והן בעבודה ובחיים האישיים.
  • עבודה בצוות – הדיבייט יכול להתקיים כאחד על אחד, אך ניתן לעשות אותו כקבוצה מול קבוצה. השמירה על כללי הדיבייט, ההתגייסות למען הקבוצה, ההבנה של התפקיד שכל אחד ממלא בתוך הקבוצה ועבודת הצוות הינה כלי חברתי חשוב ויקר מפז.
  • הקשבה – בנוסף ליכולות הרטוריות והביטוי העצמי, חשוב לא פחות שנלמד להקשיב. לאפשר ליריב לדבר ללא קריאות ביניים או הפרעות, לכבד את דעותיו ואת טיעוניו ולהשיב עליהם בצורה מכובדת וראויה, הוא דבר חשוב לא פחות ובעל ערך רב.

 

שרביט הדרכות

שרביט הינה חברת הדרכות מקצועית המתמחה בסדנאות ODT, פיתוח כישורי מנהיגות, דיבייט, פתרון בעיות וחשיבה מחוץ לקופסא. החברה מעניקה חוגים וסדנאות המתאימים לגילאי יסודי עד תיכון עם מדריכים המיומנים בעבודה עם ילדים ומתאימה לתל"נים, למרכזים קהילתיים, מוסדות חינוך שונים ועוד. כמו כן, ניתן גם להזמין סדנאות לימי גיבוש למבוגרים לצוותים חינוכיים ופרטיים כדי לחזק ולשפר את עבודת הצוות והגיבוש המקצועי.

קורס דיבייט לילדים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לבנות אסטרטגיה דיגיטלית
עסקים
כיצד לבנות אסטרטגיה דיגיטלית לעסק שלך

מי שמבין עניין בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי, יוכל לומר לכם גם מתוך שינה כי מדובר בהליך שצריך להתבצע תוך היכרות מעמיקה בתחום. עובדה זו התגלתה לנו לאחרונה, לאחר שניסינו לבנות

נעליים
מתנות
בייבי בום: מה קונים לאמא טרייה?

מזל טוב! ילדתם בשעה טובה ועכשיו הרך הנולד החמוד שלכם נם בשלווה בעריסה. אתה מתבונן באשתך האמיצה שעברה בשלום את הלידה ויודע שמגיע לה משהו מיוחד. למה שלא תנצל את

אישה וכסף
כללי
איך להקים מוקד מכירות מ-0

מנסים לעשות שינוי בעסק? רוצים לקדם את המכירות ותוהים איך באמת מקימים מוקד מכירות יעיל? אם כך, שווה לכם לעיין במאמר שלפניכם, כי הוא כולל לא מעט טיפים שיוכלו לעזור