חיפוש

למה כל שמלות הכלה בצבע לבן?

בין אם אתם כלה לפני יום חתונתה, מאורסים טריים, אנשים שבדיוק יצאו מחתונה או סתם אנשים סקרנים ככל הנראה עצרתם מתישהו לחשוב- למה כל שמלות הכלה הם בצבע לבן? השאלה המרתקת הזו מהווה מבוא לעולם שלם של תרבויות, מסורות, אמונות תפלות וערכים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על השמלות הלבנות.

 

שמלות כלה-

זה לא סוד שכמעט כל שמלת כלה שתראו בארץ תהיה לבנה, בין אם מדובר בשמלה צנועה, שמלת מיני, שמלה מתחרה או שמלה מטול שקוף- שמלות כלה חגיגיות בכל הסגנונות, בכל הגזרות ובכל המידות הן לרוב לבנות. המסורת הידועה על השמלה הלבנה והגרנדיוזית היא לא מנהג של מה בכך- מאחורי הצבע הלבן קיים סיפור שלם של מנהגים ומסורות, אמונות וערכים וכמובן תרבות שלמה.

אם תמיד רציתם לדעת עוד על הסיבה לצבע הלבן, על שמלות צבעוניות בתרבויות אחרות או על ההיסטוריה שמאחורי שמלות הכלה תמשיכו לקרוא.

 

האם השמלות לבנות בכל העולם?

נתחיל כמובן מהשאלה הראשונה שעולה אחרי השאלה ״למה כל השמלות לבנות?״, השאלה המתבקשת היא ״האם כל השמלות לבנות?״ התשובה הפשוטה היא לא. בעולם שמלות הכלה ניתן לראות שמלות בכל מיני צבעים מכל מיני סיבות: שמלות שחורות מתוקף הסגנון הגותי והמרדני, שמלות אדומות וזהובות במקומות כמו הודו וסין ששם הצבע האדום מסמל לאושר ולתמימות וזהב מסמל עושר ומזל, שמלות לבנות נראה ברוב המדינות המודרניות בזכות התרבות האירופאית והאמריקאית.

 

מה המקור של הלבן?

לשמלות הלבנות בישראל וברחבי העולם יש כמה הסברים, הראשון הוא השענות על ערכי טקס החתונה- החתונה נועדה לסמל איחוד בין בני זוג והטקס הדתי או האזרחי לרוב נשען על ערכים כמו טוהר, התחייבות, אהבה, נאמנות ועוד ערכים שמתקשרים לרוב עם הצבע הלבן. הצבע הלבן בחתונות אמור להבליט בזוג את הכוונות הטהורות ואת הקדושה של מעמד החתונה.

סיבה נוספת לצבע הלבן משוערת להיות ההקשר התרבותי, לאורך השנים היו כמה השפעות תרבויות/ חברתיות על הפופולריות של הצבע הלבן בחתונות. דמות אחת שכנראה ראוייה לקרדיט היא המלכה ויקטוריה שלבשה לבן לחתונה המלכותית שלה והובילה למגמה שלא עברה מאז. גם לאורך ההיסטוריה בכתבים של תרבויות שונות קיימים אזכורים לשמלות כלה לבנות מסיבות שונות.

 

לסיכום-

שמלות הכלה בישראל הן לרוב לבנות, הסיבה לכך נשענת על כמה הסברים אך המנהג הוא הנורמה ברוב החתונות. בתרבויות מסויימות קיים צבע בסיס אחר שנפוץ בקרב כלות אך בישראל, באמריקה, ברוב אירופה וברוב המדינות המערביות נוכל לראות בעיקר לבן בחתונות.

מקור הצבע הלבן מופיע בהקשרים תרבותיים, מההיסטוריה שלנו, מערכי החתונה וגם ממנהגים שבאים לשמר את המסורת. כשתלבשו לבן בחתונה מתוקף ההיסטוריה, הערכים, התרבות או הנורמה אל תשכחו להזהר מהיין האדום- שיהיה במזל טוב!

שמלות כלה חגיגיות בכל הסגנונות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאונת דרכים
עריכת דין
היכן מגישים תביעה כספית על תאונת דרכים?

אחד הדברים שאנו שומעים עליהם המון בחדשות, אלו תאונות דרכים, לצערנו הרב מדובר בדבר שקורה הרבה יותר מידי. אם עברתם תאונה דרכים וגם אם לא, חשוב להכיר את כל הזכויות

אדריכל בצפון
בעלי מקצוע
אדריכלים בצפון – מחירים

האדריכל הוא אחד מבעלי המקצוע החשובים ביותר והחיוניים ביותר בתחום הבניין. אדריכל בצפון ובכל חלקי הארץ, הוא הכוח המניע והמוח מאחורי הכנת התוכניות למבנים חדשים, גדולים וקטנים כאחד. בנוסף האדריכל

גב של אייפון
כללי
תקלות נפוצות באייפון

חברת אפל הציבה רף חדש בשוק הסלולר לפני מעל לעשור, ומאז היא מחזיקה בתואר של אחת החברות המובילות בשוק זה. מדוע, אתם שואלים? התשובה ברורה: שלבו יחד רכיבים וחומרה ללא