חיפוש

כמה פיצויים ניתן לקבל במסגרת תביעה על רשלנות רפואית בהריון?

רשלנות רפואית במהלך היריון מסכנת הן את האם ההרה והן את העובר ובמקרי קיצון יכולה להוביל למוות. בית המשפט הישראלי מתחשב במספר פרמטרים בעת קביעת גובה הפיצוי, ביניהם גודל הנזק, ובהתאם לשיקול דעתו של השופט.

 

רשלנות בעת הריון – הסבר

הריון הוא אירוע מרגש עבור כל מי שהחליט להקים משפחה. חודשי ההיריון והלידה עצמה מלווים במגוון רחב של בדיקות, טיפול ומעקב רפואי שנועדו להבטיח את בריאות העובר והאם בכל שלבי ההיריון ובלידה עצמה. רשלנות רפואית היא מצב בו מוכיחים קשר סיבתי בין הנזק שנגרם למטופל לבין הטיפול הלקוי שהוענק על ידי איש צוות רפואי כלשהו.

הרפואה המודרנית צמצמה משמעותית את סכנות הלידה לעובר ולאם. אך לצד זה, גם בימינו לא ניתן להבטיח הצלחה של 100 אחוזים. כמות הנשים הנפטרות בלידתן אומנם פחתה משמעותית אך עדיין מתרחשת. כמו כן, ישנם עוברים הנולדים עם נזקים ומומים.

לעיתים המומים הם תוצאה של בעיות גנטיות או אחרות, אך במקרים אחרים מקור הבעיה היא רשלנות במהלך ההיריון או בלידה עצמה. רשלנות רפואית בהריון הן מתביעות הרשלנות הנפוצות ביותר, בין השאר, בגלל ריבוי הלידות בישראל.

 

איך יודעים שבוצעה רשלנות?

כאשר עולה חשד לביצוע רשלנות רפואית בהריון פונים לעורך דין רשלנות רפואית ומציגים לפניו את החשדות כי הנזק שנגרם הוא תוצאה של רשלנות. במצב שכזה עורך הדין ייעזר ברופא מומחה בתחום ההיריון לקבל חוות דעת רפואית. אם המומחה יקבע כי יש קשר בהתנהלות הצוות הרפואי לבין הנזק שנגרם, תיווצר עילה להגשת תביעת נזיקין אזרחית לקבלת פיצויים.

 

שיקולי בית המשפט בקביעת הפיצויים

כאשר שופט במשפט רשלנות רפואית בהריון פוסק כי אכן התרחשה רשלנות הפיצוי שיקבע נתון לשיקול דעתו של השופט, בהתאם למגוון שיקולים שעליו לקחת בחשבון. אחד העקרונות המנחים הוא כי גובה הפיצוי נקבע בהתאם לגובה הנזק. קרי, ככל שהנזק משמעותי יותר, גם הפיצוי יהיה גבוה.

הנזק הכי משמעותי הוא מוות של האם והעובר. אם הרשלנות אינה מובילה למוות, השופט יתחשב בסוג הנכות ורמתה, גיל הנפגע, תוחלת החיים, עלות הסיוע הנדרש, התאמת דיור וצרכי ניידות ופגיעה הכושר ההשתכרות. שיקול נוסף היא היכולת להשיב את המצב לקדמותו, בהנחה שניתן. כמו כן, השופט יתחשב בנזק הנפשי ובעוגמת הנפש.

 

מהם סכומי הפיצוי האפשריים?

בניגוד לארה"ב שם חבר מושבעים יכול לפסוק סכומים אסטרונומיים, במקרים של רשלנות רפואית בהריון השופטים בישראל העניקו פיצויים במיליוני שקלים בודדים, כאשר הרף הגבוה הוא בסביבות כ-6 מיליון שקלים. יש לציין כי שכר הטרחה של עורכי דין בתביעות מסוג זה הוא אחוז מסוים (בסביבות 30%) מהפיצוי. כמו כן תביעה מסוג זה יכולה להמשך שנים. בין 3 עד 5 שנים ואף יותר.

רשלנות רפואית בהריון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ציוד הגברה
אירועים
איזה ציוד הגברה מומלץ להשכיר לאירוע ברית?

כאשר מתכננים אירוע ברית, חשוב להבטיח שמערכת השמע והסאונד יהיו באיכות מעולה. הצלחתו של כל אירוע נשענת במידה רבה על תקשורת ברורה ויעילה, וכאן נכנסת לתמונה החשיבות של ציוד הגברה

מיטה זוגית
תיירות
סנטה קתרינה – הפנינה הנסתרת של סיני

סנטה קתרינה הוא שמו של מנזר יווני עתיק בהרי סיני, כשעה ו-40 דקות נסיעה מדהב. אזור סנטה קתרינה הוא אזור הררי ועל כן יש לו אקוסיסטמה מיוחדת לו אשר גרמה