חיפוש

מיסים בארה"ב: היתרון של רואה חשבון אמריקאי על ישראלי

כאזרחים שומרי חוק, כולנו משלמים מיסים על פי מדרגות מס שונות שנקבעו לכל אחד ואחד מאיתנו. כשאנחנו עוסקים בחוקי מס של מדינה אחרת, כמו ארה"ב, מומלץ להכיר את ההבדלים בין שיטות גביית המס השונות, בכדי להימנע מהוצאות מיותרות. האם יש יתרון לרואה חשבון ישראלי על אמריקאי במקרה זה?

 

תשלומי מיסים

כאזרחים שומרי חוק, העובדים עם תלוש משכורת מסודר, כולנו מפרישים מהמשכורת החודשית שלנו סכומים שונים, הנקבעים על פי מדרגות מס בהתאם למצבו האינדיווידואלי של כל אחד ואחד, עבור מס הכנסה וקופת המדינה.

עבור רבים מאיתנו, תחום המיסים נראה מורכב ומבלבל, ובמרבית המקרים אנחנו לא טורחים לבדוק ולחשב את נקודות הזכות המגיעות לנו, ואילו זכויות והטבות יכולות להוזיל את תשלומי מס ההכנסה הנדרשים מאיתנו. כאשר מדובר במדינה אחרת, כמו ארה"ב, בעלת חוקי מס שונים ונבדלים בין מדינה למדינה, תחום המס הופך לסבוך ומאתגר, ומצריך מקצועיות ובקיאות רבה.

 

הבדלי המיסוי בין ישראל לארה"ב

ארה"ב היא מעצמה עולמית וכלכלית, ואף נמצאת בחוד החנית בכל הקשור לתחום המיסוי, באמצעות מאבק נוקשה בהעלמות מס והסתרת הון. היות וארה"ב היא מעצמה עולמית, בעלת קשרים והשפעה עצומה על מדינות רבות, יש לרשויות המס האמריקאיות כוח עצום וקשרים נרחבים כמעט עם כל מדינה בעולם.

לכן, כדי להבין במעט את עיקרי המיסוי בארה"ב, רצוי לעמוד תחילה על ההבדלים בין חוקי המס בישראל לאלו שארה"ב. אחד ההבדלים העיקריים הוא חובת דיווח מס הכנסה, החלה בארה"ב על כל אזרח אמריקאי, גם אם אינו מתגורר בארה"ב ואף על אזרחים זרים בעלי השקעות בארה"ב. בנוסף, בעלי הכנסה גבוהה (בעלי משכורת של כ-40,000 ₪ בחודש), יחויבו לדווח לרשויות המס בארה"ב על רווחי קרנות הגמל והפנסיה שלהם. הבדלים אלו מתווספים גם לשיעורי מס שולי שונים בין המדינות.

 

היתרון של רואה חשבון אמריקאי

ראינו אם כן, על קצה המזלג, את הבדלי המיסוי המהותיים והכלליים בין ישראל לארה"ב, כאשר בנוסף על הבדלים אלו, חשוב לדעת כי בכל מדינה ומדינה בארה"ב ייתכנו חוקי מס שונים ונבדלים. לכן, אם אתם אזרחים אמריקאים או בעלי השקעות בארה"ב, חשוב שיהיה לכם רואה חשבון מקצועי, המכיר בצורה יסודית את שיטות המיסוי השונות, הן בישראל והן בארה"ב, כמו גם בין המדינות השונות בארה"ב.

אין ספק כי רואה חשבון אמריקאי, המכיר את חוקי המס בארה"ב, כמו גם את ההבדלים השונים בין המדינות, יוכל לייעץ לכם בצורה הכי מיטבית, מקצועית ומותאמת אישית, לגבי הדיווחים הנצרכים לרשויות המס השונות, ובכך לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות. היעזרות ברואה חשבון אמריקאי, מנוסה ומקצועי, יכולה בסופו של דבר למנוע מכם קנסות מיותרים, היכולים להצטבר לסכומים משמעותיים, ואף לחסוך לכם כסף רב.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח לאומי
עריכת דין
עשה ואל תעשה בשכירת עורך דין ביטוח לאומי

התמודדות עם סוגיות של ביטוח לאומי עשויה להיות מורכבת וסוחפת, במיוחד אם חסרה לך המומחיות וההבנה של המורכבויות המשפטיות הכרוכות בכך. שם העסקת עו"ד לביטוח לאומי יכולה לעשות הבדל משמעותי.

עשה ואל תעשה באתרי הכרויות
כללי
עשה ואל תעשה באתרי הכרויות

אתרי הכרויות יכולים להיות כלי מדויק ויעיל במיוחד למציאת בני זוג (מזדמנים או קבועים), אבל חשוב לדעת איך להשתמש בהם בצורה נכונה. כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם, ריכזנו כמה

קבלן
בעלי מקצוע
איך מחשבים חומר לפי מ"ר

אחד המרכיבים החשובים בקביעת העלות של שיפוצים בבית או בעסק, הינו החומר הנדרש לביצוע השיפוצים. ככל שהשיפוצים הם מקיפים יותר, כך הצורך לחשב בצורה נכונה את כמות החומר הדרש הוא