חיפוש

המדריך המלא – התהליך המלא של גירושין בישראל

גירושין הוא תהליך קשה ורגשי שעלול להיות מאתגר לשני בני הזוג, במיוחד בישראל בה תהליך הגירושין כפוף לדין דתי ויכול להיות מורכב. אם אתם שוקלים להתגרש בישראל, אולי אתם תוהים איך מתחילים הליך גירושין? כיצד לפעול כשהרגש משתלט ובאילו צעדים עליכם לנקוט. במאמר זה ננסה להקל ולמקד אתכם בהליך הגירושין בישראל, צעד אחר צעד.

 

המדריך המלא – שלבים בתהליך הגירושין בישראל

הגשת תביעת גירושין

הצעד הראשון לפתיחת הליך גירושין בישראל הוא הגשת תביעת גירושין לערכאה המתאימה. ישנם שני סוגי ערכאות המטפלות בתיקי גירושין בישראל: בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני.

סוג בית המשפט אליו תגישו יהיה תלוי בדת שלכם ובסוג הנישואין שלכם. אם אתה יהודי והתחתנת בטקס דתי, תצטרך להגיש בקשה לבית הדין הרבני. אם אינך יהודי או התחתנת בטקס אזרחי, תצטרך להגיש בקשה לבית המשפט לענייני משפחה.

תהליך גירושין מלא

הגשת הזימון

לאחר הגשת תביעת הגירושין, בית המשפט יוציא הזמנה לדין לבן/בת הזוג. זימון זה יודיע לבני הזוג שהגשתם תביעת גירושין ותיתן להם מועד אחרון להגיב לתביעה. אם בן זוגך לא יענה במסגרת הזמן הנתונה, בית המשפט עשוי לתת פסק דין ברירת מחדל לטובתך.

 

דיון מקדמי

לאחר שנמסרה לבני זוגך הזימון, יקבע בית המשפט דיון מקדמי. שימוע זה נועד לקבוע האם ישנן סוגיות מקדמיות בהן יש לטפל בטרם ניתן להמשיך בהליכי הגירושין. נושאים אלו עשויים לכלול משמורת ילדים, מזונות ילדים, מזונות בני זוג וחלוקת רכוש.

 

דיונים ראשיים

אם אין בעיות מקדמיות או אם הן נפתרו, בית המשפט יקבע סדרת דיונים על מנת לטפל בסוגיות המהותיות של הגירושין. דיונים אלו עשויים לכלול עדויות משני הצדדים, וכן עדים מומחים כגון פסיכולוגים או מומחים פיננסיים.

 

משמורת ילדים

אחד הנושאים החשובים ביותר שיטופלו במהלך הליך הגירושין הוא משמורת ילדים. בישראל בית המשפט תמיד יעדיף את טובת הילד בקבלת החלטות משמורת. המשמעות היא שבית המשפט ישקול גורמים כמו גיל הילד, בריאותו ויחסיו עם כל אחד מההורים בעת קבלת החלטתו.

תהליך גירושין מלא

חלוקת רכוש

נושא חשוב נוסף שיטופל במהלך הליך הגירושין הוא חלוקת הרכוש. בישראל מחלקים את הרכוש על פי עקרון החלוקה השוויונית. המשמעות היא שבית המשפט יחלק את רכוש הנישואין בצורה הוגנת, אך לאו דווקא שווה, בין בני הזוג.

 

פסק דין סופי

לאחר טיפול בכל הנושאים המהותיים, ייתן בית המשפט פסק דין סופי של גירושין. פסק דין זה יכלול צווים בדבר משמורת ילדים, מזונות ילדים, מזונות בני זוג וחלוקת רכוש. אם מי מהצדדים אינו מרוצה מפסק הדין, ייתכן שתהיה לו הזכות לערער על ההחלטה לבית משפט גבוה יותר.

 

לסיכום

לסיכום, תהליך הגירושין בישראל יכול להיות מורכב ומאתגר רגשית. אם אתם שוקלים להתגרש, חשוב להבין את השלבים הכרוכים בתהליך. הצעד הראשון הוא הגשת תביעת גירושין לערכאה המתאימה ואז יחולו סדרת הדיונים לטיפול בסוגיות המהותיות של הגירושין.

בסופו של דבר, בית המשפט ייתן פסק דין סופי של גירושין הכולל צווים בנושאים אלו. מומלץ להיעזר בעורך דין משפחה מנוסה שידריך אותך בתהליך ויבטיח הגנה על זכויותיך.

תהליך גירושין מלא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קופת חיסכון וכסף
פיננסים
איך לבחור בית השקעות לקרן השתלמות

כשבוחרים בית השקעות לנהל את קרן ההשתלמות יש להתחשב במספר משתנים. תהליך המחקר בנושא יכול להיות מתיש אך הוא לחלוטין משתלם, שכן מדובר בגוף שינהל את החסכונות שלכם לטווח בינוני

רואה חשבון יניב נשר
כללי
איך לגייס הון ממשקיעים פרטיים?

גיוס הון לעסקים בהקמה או להרחבה של עסקים קיימים, הוא אחד האתגרים החשובים ביותר שניצבים מול מי שעובד ומנהל בזירה העסקית. גיוס הון יכול להתבצע במגוון צורות וממגוון רחב של

ציור של עצים וערסל
לבית ולגינה
ערסל גינה

ערסל לגינה הפך לאחרונה למוצר נפוץ ושימושי, וניתן למצוא אותו בווריאציות רבות ושונות. היצרנים מנגישים את הערסלים השונים ללקוחות, ע"י יצירת סוגים שונים המתאימים לסיטואציות שונות. נוכל למצוא בשוק ערסלים