חיפוש

חופשה או עבודה – אפשר ביחד

יותר ויותר עובדים מתקשים לעזוב את עבודתם בכדי לקחת חופשה, ובעקבות כך חווים עומס ולחץ שמצטברים ונערמים לכדי תשישות ותחושת מעמסה נפשית ורגשית. גם אלה שמצליחים לקבל החלטה להתנתק מעומס העבודה ולצאת לחופשה, פעמים רבות מוצאים את עצמם פוזלים לעבר מיילים וטלפונים הקשורים לעבודה, וכתוצאה מכך חווים רגשות אשם על כך שאינם מצליחים לבלות כמו שצריך עם משפחתם.

 

הכירו את הטרנד החדש – חופשת עבודה

הטרנד החדש workation, או בשמו העברי חופשת עבודה, מביא בשורה חדשה לעולם התעסוקה. לפי קונספט זה ניתן לצאת לחופשה של ממש (לבד \ עם הילדים \ עם האישה או מי שרק תרצו) ובמהלכה לעבוד בכל יום על פי הזמן שהגדרתם לכם מראש. בשאר הזמן, תוכלו לנפוש ולנצל את המקום בו אתם נמצאים. כך תוכלו לשלב עבודה ונופש, וזאת בלא להרגיש רגשות אשם על כך.

 

היתרונות של חופשת העבודה

חופשת עבודה היא win win situation  מכיוון שהיא גם מאפשרת לעובדים לטייל במקומות חדשים ולהתאוורר מהנעשה במקום בעבודתם, וגם מאפשרת לעובדים לעבוד בצורה יעילה ואפקטיבית ממקום חופשתם ובכך לתרום לפיתוח והתקדמות החברה או העסק בו הם עובדים. לא זו אף זו, סביר מאוד שעבודתם של אותם האנשים שעובדים ממקום הנופש בו הם נמצאים תהא טובה ויעילה יותר מכיוון שהחופשה תביא אותם לתחושת שלווה ונחת המאפשרת יצירתיות וגמישות מחשבתית, ואלו ישפיעו על טיב ואופן עבודתם.

 

מהם החסרונות והקשיים בעבודה שכזו?

על אף היתרונות הגדולים שחופשת עבודה עשויה להניב, ישנם גם קשיים ובעיות טכניות שעלולות לצוץ בשימוש בקונספט זה. כך למשל, מעסיקים רבים עשויים למצוא את עצמם מתעסקים רבות בסנכרון הזמנים בהם כל עובד בחופשה, בשעות העבודה הנצרכות, ולעיתים אף באכיפה שאכן העובד מבצע את עבודתו בזמן החופשה. בעיות אלו ועוד עשויות להיפתר על ידי שימוש בחברה חיצונית שתנהל ותפקח על כל התהליך. בין החברות המובילות בתחום תוכלו למצוא את חברת אדקו בישראל, ובאם אתם חפצים בעזרה והתנעת חופשות מסוג זה, תוכלו להסתייע בשירותיהם.

בנוסף לקשיים שעלולים לצמוח למעסיקים, גם העובדים עצמם עלולים למצוא את עצמם מתקשים לעבוד בזמן חופשתם. עם זאת, על העובדים לזכור שחופשתם הותנתה בכך שיעבדו במהלכה ועליהם להוכיח שהיה משתלם להוציא אותם לחופשה מסוג זה.

 

לסיכום

ראינו שאין זה חובה לבחור שבמצב נתון ימצא העובד בעבודתו או בחופשתו, שכן ניתן לשלב בין השניים ובכך להנות מכל העולמות – הן קבלת ביצועים יעילים וטובים בעבודה והן תחושה טובה ומסופקת של העובד. משכך, מומלץ למקומות עבודה שיכולים לאפשר זאת לעצמם, לאמץ את הטרנד החדש ולהביא רוח רעננה בקרב עובדיהם שתבוא לידי ביטוי גם בביצועיהם.

 

חופשה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אוכל כשר
תיירות
מה צריך לבדוק לפני שמזמינים נופש כשר בחו"ל

בעשורים האחרונים, ובעיקר בשנים האחרונות, הפכה הזמנת נופש בח"ל לעניין של מה בכך. בעבר הלא רחוק, עוד נאלצו מי שרצו להזמין נופש, לכתת רגליהם אל סוכני הנסיעות, לחכות בתור ולשמוע