חיפוש

אילו סוגי הדפסות קיימות ולמה הן משמשות?

הדפסה מאפשרת לשכפל עותקים רבים במהירות ובקלות. מהפכת הדפוס התרחשה לפני למעלה מ-600 שנה ומאז הטכנולוגיה רק השתפרה והתקדמה, ובנוסף להדפסות הצבעוניות על נייר, שכמעט כל אחד יכול להפיק במדפסת הביתית, עולם ההדפסה המקצועי לא מפסיק להתקדם. כיום ניתן להדפיס הדפסות בכל גודל וכמעט על כל חומר. לפניכם כמה עובדות על סוגי ההדפסה השונים

 

דפוס והדפסה

טרם המצאת הדפוס, ספר היה פרויקט מסובך ויקר, שכן כל ספר נכתב בכתב יד. למשל, את ספרי התנ"ך היו כותבים סופרי סת"ם בדיו. בעזרת הדפוס, שהתקדם ברבות השנים והפך למונח הדפסה המוכר לנו יותר היום. לאחר המצאת הדפוס, במאה ה-15, הודפס הספר הראשון באמצעות לוחות הדפסה יצוקים.

הספר הראשון היה התנ"ך והדפסתו הוכיחה את יכולת הדפוס להפוך את המילה הכתובה לנפוצה וזולה, בשל הוזלת החומרים וביטול הצורך בעובדים מיומנים. בזכות מהפכת הדפוס של גוטנברג, קריאה וכתיבה הפכו ליכולות נפוצות, במרבית חלקי העולם. למידע נוסף בתחום ההדפסות, הכנסו אל https://www.isragraph.co.il.

הַדפָּסָה

הדפסה ישירה

שיטות ההדפסה השתנו, השתכללו והתקדמו אבל גם כיום, ניתן למצוא מי שבוחר להשתמש בשיטות הדפסה עתיקות, כבחירה אומנותית או לשם שימור היסטורי של מלאכות עבר. מרבית שיטות ההדפסה הקדומות נחשבות להדפסה ישירה בה מייצרים את העיצוב להדפסה מראש.

בין שיטות ההדפסה הישירה ניתן למצוא צריבה של אבן גיר לייצור תמונה בצבע באזורים הצרובים. גם הדפס עץ על חריטה נחשב להדפסה ישירה וגם הדפוס התעשייתי של גוטנברג, שמיוצר על ידי לוחות בכתב ראי, עליהן מניחים את הדיו ואז לוחצים את הנייר ללוח בעזרת מכבש.

 

הדפסה עקיפה

בהדפסה עקיפה, העיצוב להדפסה מועתק מתוך הדפסה קודמת. במסגרת הדפסה עקיפה ניתן למצוא דפוס אופסט, שמכונה גם דפוס צילום ומשמש להדפסה של עותקים רבים, למשל עבור עיתונים, ספרים, שבועונים ומוצרי דפוס דומים. גם ההדפסה המוכרת לנו כיום, ההדפסה הדיגיטלית, היא שיטת הדפסה עקיפה, בה מודפס העיצוב על פי העותק הממוחשב.

ההבדלים בין מדפסות דיגיטליות שונות קשורים בדרך כלל בסוג הדיו או הצבע וכן ביכולת להדפיס על חומרים שונים, בגדלים שונים ובשיטות שונות. הדפסה עקיפה נוספת היא בדפוס סטריאוטיפי שנקרא גם הטפסה. במסגרת ההטפסה מכינים מסגרת דפוס, ממנה מכינים עותק מתכת על ידי הטבעה ובעזרתו מייצרים עותקים.

 

סיכום

הדפסה היא טכנולוגיה עתיקה, שמקורה אינו ידוע אך הדפוס המודרני הומצא בגרמניה של המאה ה-15 על ידי יוהאן גוטנברג. במהלך מאות השנים שחלפו מאז, הפכה ההדפסה לטכנולוגיה נפוצה וזולה באופן יחסי, בעיקר בזכות ההדפסה הדיגיטלית שהתפתחה בחלקה האחרון של המאה ה-20 והפכה לשיטת ההדפסה הסטנדרטית.

כיום, קיימות שיטות הדפסה רבות – מהן עתיקות המשמשות בעיקר בתחומי האומנות וחדישות יותר המשתמשות במחשב לשם פעולת העיצוב והסידור ומדפיסות את העותק, במהירות ובאיכות, על גבי נייר.

הַדפָּסָה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קופת חיסכון וכסף
פיננסים
איך לבחור בית השקעות לקרן השתלמות

כשבוחרים בית השקעות לנהל את קרן ההשתלמות יש להתחשב במספר משתנים. תהליך המחקר בנושא יכול להיות מתיש אך הוא לחלוטין משתלם, שכן מדובר בגוף שינהל את החסכונות שלכם לטווח בינוני

חדר אחסון משומש
לבית ולגינה
איך לבחור מחסן גינה יד שנייה

רוצים לקנות מחסן איכותי לגינה ויש לכם תקציב קטן? או שאתם פשוט אוהבים למחזר? יכול להיות שמחסן גינה מיד שניה הוא הפתרון המתאים לכם. לפני שתקנו מחסן משומש, אתם ודאי

תאונת דרכים
עריכת דין
היכן מגישים תביעה כספית על תאונת דרכים?

אחד הדברים שאנו שומעים עליהם המון בחדשות, אלו תאונות דרכים, לצערנו הרב מדובר בדבר שקורה הרבה יותר מידי. אם עברתם תאונה דרכים וגם אם לא, חשוב להכיר את כל הזכויות