חיפוש

הכן ביתך לחורף – 5 כללים למיגון הבית מפני סערה

החורף תמיד מגיע אלינו בהפתעה ואנחנו אף פעם לא מוכנים לסערה שמגיעה אל חיינו ביום בהיר. לכן, כדי שלפחות הבית שלכם יהיה מוגן מהגשמים והרוחות של החורף יש כמה דברים שתוכלו לעשות כבר בקיץ כדי לוודא שיעבור עליכם חורף חם ויבש.

 

איטום הגג

הגג של הבית בעצם מגן עלינו מתנאי מזג האוויר הקשים של החורף ובזמן החשיפה שלו לאותו מזג אוויר הוא הרבה פעמים ניזוק. זה לא בהכרח אומר שיש צורך להחליף את הגג או אפילו לא אומר שיש צורך באיטום מחדש.

אך חשוב לפני החורף לוודא שאכן הגג אטום. אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם בעזרת חומרי איטום לגג שנמכרים בכל חנות חומרי בניין. אך ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע שיוכל לערוך בדיקה כדי לבדוק אם אכן יש צורך באיטום מחדש או שיש צורך רק בחיזוק של כמה רעפים ואטימה של כמה חורים.

 

אטימת החלונות והדלתות

אמנם האטימה של החלונות והדלתות לא חשובה כדי למנוע הצפה אבל היא כן חשובה כדי למנוע חדירה של רוחות עזות כך שהבית שלנו יישאר מחומם. כדי לבדוק שאכן החלונות והדלתות אטומים אתם רק צריכים לבדוק שאין רווח בין המשקוף לדלת או בין מסגרת החלון לזכוכית. בנוסף, כדאי לוודא שגומי האטימה יושב במקומו כמו שצריך ושהוא אינו קרוע או בלוי- במקרה שכן כדאי להחליף את הגומי.

 

סגירת המרפסת לחורף

סגירת מרפסת לחורף בעצם מאפשרת לכם להגן על המרפסת שלכם מפני נזקי החורף. אתם יכולים לבחור בסגירה יותר קבועה כמו מתכת או אלומיניום או לבחור בסגירה זמנים – מבד.

ההמלצה שלנו היא להשתמש בסגירה זמנית שתשאיר לכם את האופציה לנצל את המרפסת שלכם כדי להשתזף ולהנות מהשמש בחודשי הקיץ.

סגירת מרפסת לחורף מאפשרת לכם להנות מאותו חלל בחורף מבלי לסבול מהקור והגשם.

 

נקו את המרזבים וחורי הניקוז

במהלך החודשים היבשים בעיקר בקיץ ובסתיו כאשר העלים נושרים מצטבר הרבה מאוד לכלוך ועלים במרזבים ובחורי הניקוז. כדי להימנע מסתימה שתוביל לרטיבות ולחלול של מים פנימה כדאי לנקות את המרזבים לפני שהחורף מתחיל כדי לאפשר זרימה של מים.

מומלץ לערוך בדיקה ולשפוך מים כדי לוודא שהם אכן זורמים בחופשיות מטה.

 

נקו את גופי התאורה בבית

זה אולי נשמע לא קשור אחרי כל הדברים שציינו עד עכשיו. אבל החורף כולל עוד חיסרון שהרבה שוכחים ממנו והוא פחות שעות יום ופחות אור בכלל. לכן, כדי שתקבלו את כל האור שאפשר מהתאורה בבית שלכם, כדאי לנקות את גופי התאורה מאבק ולכלוך.

 

לסיכום- החורף לא חייב להיות רטוב

החורף היא עונה קשה להרבה אנשים. מזג האוויר הקר והגשמים משבשים להרבה מאיתנו את שגרת היום יום, בין אם זה בעבודה או בפעילויות ספורט בשעות הפנאי. אבל אם תפעלו לפי 5 הכללים שנכתבו פה תוכלו לפחות להבטיח שבחורף הבא הבית שלכם יישאר מקום מפלט חם ויבש.

 

פינת ישיבה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נעל חומה
תינוקות
איך לעזור להתפתחות עם נעלי ילדים

תהליך ההתפתחות המוטורי של ילדכם הינו תהליך מהיר וארוך כאחד- עשרות פעולות שונות כמו שכיבה, זחילה והליכה קורות תוך זמן קצר מאוד. גם כאשר הילד גדל, חשוב לסייע לו ולעזור