חיפוש

המדריך המלא לבחירת גופי תאורה לבית

לאורך כל ההיסטוריה של האנושות המודרנית עיצוב הבית העיד על סטאטוס, מעמד וגם היכולת הכלכלית של משק הבית. היום אומנם עדין קיימים אותם פערים בין המעמדות השונים, אך לרוב  ניתן לעצב את הבית בטוב טעם בתקציב לא רב בכלל. הדרך הנכונה לעיצוב הבית המושלם הוא יצירת הרמוניה בחלל והמפתח לכך מתחיל בעיצוב נכון של תאורה לבית.

הבנת החלל

כשרוצים לבחור את התאורה הנכונה לחלל צריך לשים לב לשני נתונים חשובים. הראשון הוא העיצוב של החלל, החל מהגודל שלו, כמות החלונות ועד לריהוט שממוקם בחדר. הדבר השני הוא הפונקציונליות של החדר, לכל חדר ישנו תפקיד אחר בחיי המשפחה. הסלון ופינת האוכל מהווים את לב הבית, הם המקום בו מבלים עם המשפחה, רואים טלוויזיה בערב רגוע וגם מארחים חברים ומשפחה. לעומת זאת חדר השינה הוא הממלכה הקטנה שלכם שבה אתם מעבירים גם רגעים רומנטיים ואישים ומצד שני את שעות השינה שלכם. ולכן צריך לדעת לבחור את התאורה המתאימה לחלל בהתחשב בשני הפרמטרים הללו גם יחד.

תעשו שיעורי בית

היום הטרנדים האופנתיים הגיעו גם למרכיבים של עיצוב הבית בכלל ותאורה בפרט. בכל שנה מוציאים מעצבים רבים קטלוגים המכילים סוגים שונים ורבים של גופי תאורה. הגופים מתחלקים לפי סגנון כללי, מודרני או כפרי יותר. גם בתוך כל קבוצה כזו ניתן לראות מספר רב של סוגים ודגמים. קיימות מנורות צמודות תקרה (כמעט בכל גודל וצורה שתרצו), קיימות מנורות תלויות בסגנונות שונים ומיוחדים.

לפני שאתם מגיעים לחנות או למעצב ספציפי לבחור את התאורה לבית שלכם, מומלץ לעבור על הקטלוגים האינטרנטיים מצד אחד תוכלו לראות שלל עיצובים, גם כאלה שלא תמיד מוצגים בחנויות עצמן. מצד שני תוכלו להשוות בין חנויות ומעצבים מהספה בבית. והיתרון נוסף וחשוב לא תהיו מושפעים מהדעות והעצות של המוכרים בחנות. אומנם המוכרים בחנויות הם לרוב אנשים שעברו איזושהי הכשרה בתחום וגם במקרים רבים יש להם טעם טוב מאוד, אך הם לא מכירים כלל וכלל את החלל שלכם ולעיתים הם יעדיפו "לדחוף" לכם משהו שמתאים להם יותר מאשר לכם.

לכן נסו לשבת בבית יום או יומיים ולבחור את הסגנון שיותר מדבר עליכם, אחרי זה תעשו השוואת מחירים בין החנויות השונות. ורק לאחר מכן קומו מהספה, תנעלו נעלים נוחות מאוד ולכו לבחור את הגופי התאורה שלכם.

בחירת גופי תאורה לבית

שילוב

העצה החשובה ביותר בעייני היא שילוב. והכוונה שלי היא לא שילוב בין עיצובים, כי שילוב כזה לרוב יהיה גס ויעמיס על החלל. אני מדברת על שילוב בין מנורת תקרה (מכל סגנון וסוג שתבחרו) למנורות עומדות. היתרון העיקרי במנורות עובדות היא העובדה שהן מספקות אור נקודתי וחם. זה מאפשר לכם לעמם את אור התקרה במידה ותרצו ערב רומנטי או פשוט ערב שקט. ומנגד זה יאפשר לכם להעצים את התאורה בחלל אם תרצו להעיר יותר את החדר. היתרון נוסף שלהן הוא העובדה שהן ניתנות להזזה בצורה קלה ומהירה וזה מאפשר לכם לשנות את המיקום שלהן ולהעניק לחדר בתוך שניות מראה שונה ומרענן.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בוררות עסקית
עסקים
2 תחומים שבהם ניתן לפנות לבוררות עסקית

אנשי עסקים רבים נוטים לחשוב כי הם ידעו איך להתנהל ולנהוג במצבים של משבר שחל במישור העסקי עם השותפים שלהם. אבל האמת היא, שבמרבית המקרים, חלק לא מבוטל מבעלי עסקים

מיטה יהודית
רהיטים
מה ההבדל בין מיטה יהודית למיטה רגילה

מיטה יהודית כשמה כן היא, פטנט יהודי עתיק יומין, מיטה שפותחה בעקבות ההלכה היהודית. שמירת טהרת המשפחה והעובדה כי הבעל והאישה משמרים את המגע הפיזי האינטימי לימי הטהרה, השפיעו בין

חמישה דברים ראשית
כללי
חמישה דברים שחשוב שתדעו על החזרי מס

אחת מהטעויות העיקריות ששכירים בישראל עושים, כאשר הם מקבלים את תלוש המשכורת שלהם, הוא להציץ בו לרגע, לבדוק אך ורק את סכום הנטו המגיע להם – ולסגור את המעטפה. כל