חיפוש

כיצד מודדים מידה לנעלי טרום הליכה?

מהרגע שהתינוק/ת שלנו מגיעים לעולם, אנחנו כל כולנו שם, איתם, מלווים אותם בכל צעד ובכל זמן נתון. החיוך הראשון, קול הצחוק הראשון, פעם ראשונה של זחילתם, פעם ראשונה שהם נעמדים ובכלל מתרגשים מכל מה שהתינוק/ת מבצעים.

אך כאשר התינוק/ת שלנו מתחילים ללכת זהו כבר אירוע מכונן, זאת כבר התרגשות מסוג אחר לגמרי, שכן, הנה הם הצליחו לעשות הצעד הראשון, תרתי משמע, לעצמאותם לראשונה. מעכשיו והלאה אנחנו, המבוגרים שומרים עליהם מכל משמר שחלילה לא ייפלו, יקבלו מכה או יפצעו.

 

"הנה הצלחת, אתה כבר גדול, הנה הצלחת אתה כבר יכול…."

מהרגע שהתינוקות הקטנטנים שלנו מתחילים ללכת אנחנו כבר מתחילים לגלות צד של דאגה ממשית שלא הייתה מורגשת לפני כן בעוצמות עזות כאלה, משום בתחילת הצעדים הראשונים שלהם הם לא ממש יציבים, הם נעמדים ונעזרים במשהו כדי ללכת ואז מקבלים שוב ביטחון, עושים את הצעדים הראשונים שלהם והופ… הם נופלים!

אנחנו מהצד רואים את הרצון העז שהם מגלים אך גם הדאגה שמשתלטת עלינו ומיד אנחנו רצים אליהם כדי לראות שהם בסדר וגם כדי לעודד אותם ולתת להם ביטחון ושיקומו שוב על הרגליים וינסו עד שיצליחו.

 

באיזה שלב מומלץ לרכוש לקטנטנים שלנו נעלים?

ישנם הורים שעוד בשלב הצעדים המהוססים של ילדיהם יעדיפו לרכוש נעלי טרום הליכה ויש הורים שיעדיפו לחכות עם זה עד שילדיהם יקבלו את מלוא הביטחון ויירכשו לעצמם את היציבות עם הזמן. הסיבות לכל גישה הן שונות לדוגמא, אם הילד התחיל ללכת, ומזג האוויר באותה התקופה חם, אז יש הורים שיגידו – "עכשיו חם ועדיף שהוא יישאר יחף עד שהוא ירגיש יציב ומלא ביטחון…"  כל הורה עם סיבותיו.

ובכל זאת כדאי לדעת שכאשר תחליטו לרכוש לקטנטנים שלכם נעלים מתאימות על פי התקדמותם, ישנם כמה דברים שעליכם לקחת בחשבון, מתוך מדריך לנעלי טרום הליכה שנעשה על פי מחקרים שונים שנעשו בכל העולם ולפי ניסיון רב שנים של הורים, לדוגמא:

  • נעלי טרום הליכה חייבות להיות גמישות עד כדי כך שירגישו כמו גרביים.
  • נעלי טרום הליכה חייבות להיות בעלות משקל כנוצה אך יחד עם זאת שיעניקו תמיכה מלאה ויציבות מלאה לכפות רגליהם של התינוקות.
  • נעלי טרום הליכה חייבות להיות נוחות לתינוקכם והאינדיקציה הטובה ביותר היא הליכה למשך כמה דקות בתוך החנות, אם הילד/ה רצים ומשתעשעים אז הנעלים נוחות להם.

מדידת כף רגלם של הקטנטנים נעשית בצורה הבאה – לוקחים סרגל ומודדים את אורך כף הרגל מקצה הבוהן ועד לנקודה האחורית של העקב, זהו! קל פשוט ונוח.

 

לסיכום

לפני שרוכשים נעלים לקטנטנים, כדאי למדוד את כף רגלם של תינוקכם בבית בטרם ההגעה לחנות, גם כדי להקל על תינוקכם מבחינת סבלנותם וגם כדי לא להתעסק עם מדידות מיותרות.

נעלי תינוקות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם