חיפוש

 מהי עבירת "קבלת דבר במרמה" ומהו העונש עליה?

כשחושבים על פשיעה ועבריינות, הדמיון שלנו בדרך כלל ייקח אותנו אל מחוזות של פשיעה שקשורה בעניינים פיזיים כמו תקיפה, עבירות מין, גניבה ואפילו רצח. יחד עם זאת, החוק מגדיר מעשים מסוימים כעבירות גם אם הם אינם מוחשיים כמו בסרטים.

עבירות "צווארון לבן", לרבות עבירת קבלת דבר במרמה היא אחת מהעבירות החמקמקות ביותר. אז מה היא בעצם עבירת קבלת דבר במרמה ומה העונש שבית המשפט יכול לגזור על הנאשמים בה? בואו לגלות.

 

מה היא עבירת קבלת דבר במרמה?

ובכן, כשמה היא, עבירה של קבלת דבר במרמה היא עבירה של קבלת דבר מסוים תוך כדי מצב של מרמה. אז בואו נפרק את מרכיבי העבירה, "דבר" מוגדר על ידי החוק כמקרקעין, מיטלטלין, וטובות הנאה. "מרמה" מוגדרת על ידי החוק כך: כ"טענת עובדה בעניין שבעבר, בהווה או בעתיד, הנטענת בכתב, בעל פה או בהתנהגות, ואשר הטוען אותה יודע שאינה אמת או שאינו מאמין שהיא אמת".

כפי שניתן לראות, מדובר בהגדרה די חמקמקה כך שקשה לרדת לסוף דעתו של המחוקק. במידה וחלילה נחשדתם בעבירת קבלת דבר במרמה, כדאי לפנות במהרה לעורך דין פלילי מיומן, כזה שהציג בפניכם את המצב המשפטי מולו אתם ניצבים בהינתן הנתונים האישיים שלכם. לפרטים נוספים הקליקו כאן – https://www.ordanlaw.co.il

 

מהו העונש עבור עבירת קבלת דבר במרמה?

העונש על קבלת דבר במרמה יכול להגיע עד שלוש שנות מאסר בפועל, בעוד שעונש על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות יכול להגיע עד חמש שנות מאסר. חשוב לדעת, אדם יכול להיות מואשם בעבירת קבלת דבר במרמה גם אם לא הצליח לקבל את הדבר שביצע עבירת מרמה בעבורו.

 

אילו עבירות מוגדרות כעבירת קבלת דבר במרמה?

כאמור, האופן היחסית מעומעם שבו המחוקק הגדיר את החוק מביא לכך שניתן להכניס עבירות רבות תחת ההגדרה הזאת, אך עדיין ישנן מספר עבירות קבלת דבר במרמה די נפוצות. ניצול מעמד מסוים כדי לקבל טובות הנאה, עבירות של זיוף, התחזות והונאה כדי לקבל דבר מה, כל אלו ועוד רבים מהווים עבירות בגינן ניתן להישפט תחת האישום של קבלת דבר במרמה.

 

מה היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אישום של קבלת דבר במרמה?

בית המשפט אשר קובע כי נאשם אכן אשם בעבירת של קבלת דבר במרמה יכול להשית עליו עונש כלפי כבד במקרה הטוב, ועונש מאסר במקרה הרע. במידה ואתם נחשדים כי עברתם עבירת קבלת דבר במרמה, ראשית עליכם לפנות לעורך דין פלילי. עו"ד פלילי הוא איש המקצוע אשר ייתן לכם מענה משפטי בהקשר של החשד הנתון.

איש מקצוע מיומן יהיה כזה שידע למקסם את המצב המשפטי אליו נקלעתם ולהביא לתוצאה הטובה ביותר עבורכם. אנחנו מאחלים לכם מכאן הצלחה רבה ובשורות טובות.

להשיג משהו במרמה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
צוות
כללי
כמה כסף מגיע לכם על מילואים

לאחר השחרור מהצבא חיילים רבים מוצאים את עצמם נקראים לשירות מילואים מדי שנה, חלק שמח לקחת הפסקה קצרה משגרת חייהם ואחרים קצת פחות שמחים לחזור למדים. ללא קשר למידת השמחה

עוקבים באינסטגרם
כללי
כמה עולה לקנות עוקבים אמיתיים לאינסטגרם?

מי שמכיר את האינסטגרם מקרוב, יודע שכדי לקבל חשיפה גבוהה צריך להחזיק בפרופיל עם מספר רב של עוקבים. עובדה זו התגלתה לאחרונה לאחיינית שלנו שנחשפה לראשונה לאפליקציה. היא ביקשה מאתנו

עץ מלא
לבית ולגינה
חצר בסגנון כפרי

בין אם אתם גרים בבית פרטי בעיר, בווילה בקיבוץ או בחווה חקלאית במושב, חצר בסגנון כפרי יכולה להתאים לכם בדיוק, ולהפוך את הבית שלכם ועוד יותר יפה ומיוחד. עכשיו אתם